سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

«دریا موجه» را به جشنواره فجر می‌رسانیم/ با عنوان فیلم اولی مشکل دارم

amir-samavati

فیلم سینمایی «دریا موجه» به کارگردانی علی سراهنگ برای حضور در سی و سومین جشنواره فجر آماده می‌شود.

فیلم سینمایی «دریا موجه» به کارگردانی علی سراهنگ برای حضور در سی و سومین جشنواره فجر آماده می‌شود.

امیر سمواتی تهیه کننده این فیلم در رابطه با چگونگی شکل گیری این پروژه به سوره سینما گفت: من علی سراهنگ را نزدیک ۸ سال است می‌شناسم. او طرح اولیه این فیلمنامه را دوسال پیش مطرح کرد و طی این مدت با بحث و صحبت‌های زیادی که درباره آن داشتیم تصمیم به تولید آن گرفتیم. بخشی از فیلم در تهران و بخش دیگر آن در عسلویه جلوی دوربین خواهد رفت. در نظر داریم تولید را هرچه زودتر آغاز کنیم تا فیلم را به جشنواره فجر امسال برسانیم.

وی افزود: البته نام فیلمنامه «دریا موجه» که به اشتباه «دریا موجه کاکو» نوشته شده موقت است و ما چند اسم دیگر هم یرای آن در نظر گرفته بودیم و احتمال تغییرنام وجود دارد. این فیلم ۴ بازیگر اصلی دارد و ما قطعا از بازیگران حرفه‌ای سینما در این پروژه استفاده خواهیم کرد. معتقدم برای یک کار بهتر باید از بهترین‌ها استفاده کرد. برای گروه تولید هم همین نظر را داریم و به زودی با استفاده از افراد کارآزموده سینما فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد.

تهیه‌کننده «پنج ستاره» در رابطه با حمایت از جوانان فیلمساز گفت: به عنوان تهیه کننده هیچوقت مساله فیلم اولی بودن یک کارگردان مورد توجه من نبوده، بلکه فکر و ایده ای که پشت کار است برایم اهمیت دارد. وقتی فیلمنامه حرفی برای گفتن داشته باشد و دغدغه فیلمساز با من یکی باشد چه فرقی می‌کند این کارگردان اولین تجربه بلندش را می‌سازد. کسانی که به عنوان فیلم اولی نامشان مطرح می‌شود را من از سال های گذشته می‌شناسم و به کارشان، نظرات و ایده‌هایشان آشنایی کامل دارم.

وی ادامه داد: وقتی در صحبت های متمادی با همدیگر به اندیشه مشترک می‌رسیم و احساس می کنم پروژه موقعیت خوبی برای حمایت دارد. با وجود ناملایماتی که برای این جنس فیلم‌ها در شرایط فعلی وجود دارد، اما تمام انرژی خود را صرف ساخت و به نتیجه رساندشان خواهم کرد. با پارامترهایی که از سینما می شناسم می دانم این فیلم جایگاه ویژه پیدا خواهد کرد. همانطور که شاهد هستید فیلمی مثل «پنج ستاره» که تجربه اول کارگردان است با کارگردان های بنام سینما این روزها رقابت می‌کند و از جایگاه بالاتری در حوزه فروش و جذب مخاطب برخوردار است.

سمواتی افزود: به طور کل باعنوان فیلم اولی مشکل دارم. این واژه در هیچ کجای دنیا کاربردی ندارد. افرادی که با این عنوان با من همکاری می‌کنند را سالهاست می‌شناسم و می‌دانم که تجربه سینمایی زیادی دارند. بارها با هم بحث کردیم، با روحیات و فکر همدیگر آشنایی کامل داریم. این افراد به عنوان شغل فیلم نمی‌سازند بلکه دغدغه تالیف دارند و همین برای من جذاب است. ضمن اینکه من با کارگردانان با سابقه هم کار کرده ام، ایده و اندیشه شان برایم اولویت داشته است و احساس کردم حرفی برای گفتن دارند.

امیرسمواتی در رابطه با سایر فعالیت های سینمایی خود گفت: یکی دو فیلمنامه دیگر در دست دارم که با توجه به محتوایشان پروژه بین‌المللی هستند. تقریبا یک سال است که در حال بررسی این فیلمنامه‌ها هستم تا امسال بتوانم یکی از آنها را کلید بزنم. از آنجا که پروژه‌های بین‌المللی با فرهنگ و قوانین دو ملت سروکار دارد شرایط برای رسیدن به یک نقطه مشترک کمی سخت است و نیاز به تحقیق و بررسی عمیق تری دارد.

فیلمنامه «دریا موجه کاکو» به نویسندگی و کارگردانی علی سراهنگ و تهیه کنندگی امیر سمواتی به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است.