سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

«نیمه پنهان» روی آنتن شبکه افق/ خاطرات همسران شهید در یک برنامه گفت و گو محور

nime-penhan

پخش سری دوم مستند «نیمه پنهان» ساخته یاسر انتظامی از شبکه افق شروع شد.

پخش سری دوم مستند «نیمه پنهان» ساخته یاسر انتظامی از شبکه «افق» شروع شد.

یاسر انتظامی درباره دلیل انتخاب موضوع برای ساخت مستند خود گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم. زنده نگه داشتن یاد شهدا، تقدیر و گرامیداشت این بزرگان و خانواده هایشان را بر خود واجب دیدیم و به همین دلیل به ساخت یک مستند گفتگو محور با این موضوع پرداختیم. در این گفتگوها سعی کردیم تا انسان های بزرگی ایران را به مردم بیشتر بشناسانیم . زندگی ساده و بی آلایش آن‌ها را به تصویر بکشیم و تلاش کردیم تا تصویر زمینی از شهدایمان نشان دهیم. در حقیقت به بهانه گفتگو با همسران این بزرگواران تلاش کردیم تا بزرگی شهدا را به مردم نشان دهیم.

انتظامی درباره اینکه با چه کسانی گفتگو خواهد کرد گفت: سعی کردیم تا به سراغ اکثر خانواده شهدا برویم، برای مثال سراغ همسران شهدای نیروی هوایی مثل شهیدان فکوری و طیبی رفتیم، به سراغ همسران شهدای هسته‌ای یعنی شهیدان شهریاری، رضایی نژاد و محمدی رفتیم و هم چنین به گفتگو با خانواده شهدای نیروی هوایی یعنی شهیدان سهیلیان و شیرودی پرداختیم .

وی درباره انتخاب نام این فیلم گفت: «نیمه پنهان» اشاره به همسران این شهدا دارد. قطعا پشتوانه یک قهرمان شهید، همسری است که از نظر اخلاقی اسوه است. شنیدن ویژگی های اخلاقی شهید از زبان نزدیک ترین شخص به او  می‌تواند چراغ راهی برای ما باشد.

سری دوم مجموعه مستند «نیمه پنهان» به تازگی از شبکه افق پخش می‌شود. اولین قسمت این مجموعه ۵۰ قسمتی پنجشنبه هفته گذشته از این شبکه پخش شد. این برنامه  گفتگو محور درباره همسران شهدا و شنیدن احوالات شهیدان از زبان آن‌ها است. عوامل این مستند عبارتند از تهیه‌کننده: امیر بنان، مجری: زینب ابوطالبی، تحقیق: نوید سالاری مقدم و تدوین: وحید صداقی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>