سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۳ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

«بازمانده» تنها فیلم تاثیرگذار درباره فلسطین/ سلاح فیلمساز سینماست نه زبان

bazmandeh

یک فیلمساز تاکید کرد «بازمانده» ساخته مرحوم سیف الله داد مهمترین اثر سینمایی درباره مظلومیت فلسطین است.

یک فیلمساز تاکید کرد «بازمانده» ساخته مرحوم سیف الله داد مهمترین اثر سینمایی درباره مظلومیت فلسطین است.

محمدباقر مفیدی کیا به سوره سینما گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاید تنها فیلمی که توانسته حق مطلب را درباره فلسطین ادا کند «بازمانده» است. ما هیچ فیلم فاخری نداریم که در اذهان باقی بماند یا هدایتگر جریانی باشد. تنها ابراز همدردی ارزشمند نیست. ما سلاح قدرتمندمان را کنار گذاشتیم و بجایش با زبان کار می‌کنیم. ما سربازان جبهه سینما هستیم.

وی افزود: باید در عرصه هنر و سینما یک اتفاقی بیفتد تا حساسیت‌ها برانگیخته شود. کار عملی کردن باید خودجوش باشد. هزاران همایش و جلسه هم که برگزار شود و بودجه های کلان در نظر گرفته شود تا کسی دغدغه را در درونش احساس نکند که باید در این راستا حرکتی داشته باشد فایده اندارد.

کارگردان «لکه» گفت: اگر کسی در ایران به گرفتاری دچار شود همه رسانه ها اطلاع رسانی می کنند تا آنجا که برخی تحت تاثیر قرار گرفته مراسم گلریزان می‌گیرند، ولی با این همه اتفاقاتی که در سوریه و عراق و فلسطین رخ می‌دهد هیچکس نیست که بیاید و به این بحران بپردازد و تنها به یک بیانیه اکتفا می کنند.

باقری مفید افزود: این روزها هنرمندان مثل سربازان لب مرز هستند که سلاح به دست ایستاده و فقط رجز می‌خوانند. مساله فلسطین برای همه واضح است و نیازی به اطلاع رسانی ندارد. فقط یک سر دغدغه مند می‌خواهد که وجدانی بیدار داشته باشد و از حرف به عمل برسد.برانگیختن حساسیت از درون فرد باید اتفاق بیفتد نه با تبلیغات بیرونی.

bazmandeh-poster


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>