سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

ادامه تصویربرداری «کیمیا» در خاوران/ مدیران از جایگاه و حیثیت هنرمندان دفاع کنند

reza-tavakoli

تصویربرداری مجموعه «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار در منطقه خاوران تهران ادامه دارد.

تصویربرداری مجموعه «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار در منطقه خاوران تهران ادامه دارد.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضور در سریال «کیمیا» به سوره سینما گفت: بخش‌های عمده بازی من در سریال «کیمیا» تصویربرداری شده و فقط یکسری از صحنه های داخلی در یک خانه مخفی مربوط به شخصیت «تورج» که نقش آن را ایفا می‌کنم باقی مانده که با هماهنگی های صورت گرفته در دو یا سه جلسه و در مقاطع مختلف کار من به پایان خواهد رسید. این روزها گروه در حال تصویربرداری در منطقه خاوران هستند . این منطقه با حال و هوای زمان وقوع قصه که نزدیک به وقوع انقلاب اسلامی است، مطابقت دارد.

وی ادامه داد:  در حال بررسی و مطالعه چند فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی هستم و گفتگوهایی را هم انجام داده ام، از طرفی درصدد نگارش یک فیلمنامه برای ساختن دومین اثر سینمایی خود هستم که به محض قطعی شدن اطلاعات آن را انتشار خواهم داد.

این بازیگر با گلایه از برخی کارگردانان و تهیه کنندگان تلویزیون گفت: متاسفانه چند بار شاهد بودم که از نام من بعنوان بازیگر و یا مشاور هنری در دو اثر که هر دو را یک نفر کارگردانی کرده استفاده شده. در حالی که من از چنین چیزی بی‌اطلاع هستم و خبر کذب است. در واقع این افراد برای سوء استفاده های مادی از عناوین ما استفاده می کنند. من از مدیران تلویزیون خواهش می کنم که از حیثیت و جایگاه هنرمندان در برابر افراد سودجو دفاع کنند و بدون رویت قراردادها اجازه این کارها را به برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان ندهند، دفاع مدیران باعث ایجاد تعامل دوسویه و درواقع دفاع متقابل هنرمندان از عملکرد مدیران نیز خواهد شد.

توکلی تاکید کرد: اگر این رابطه و تعامل اتفاق نیفتد و از حق هنرمندانی که بیش از سه دهه در این حرفه بوده اند دفاع نشود، هنرمند بی ارزش می‌شود. بنابراین ضمن دفاع مدیران همه بازیگران و هنرمندان نیز باید این مساله را پیگری کنند، چون برای دوستان دیگر هم این اتفاق رخ داده و سوءاستفاده هایی صورت گرفته است.

پوریا پورسرخ، آشا محرابی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد و … بازیگران «کیمیا» هستند. رضا توکلی بازی در مجموعه‌های «او یک فرشته بود»، «زیر زمین»، «فاصله‌ها» و … را در کارنامه دارد. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>