سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۸:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد از تروریست‌های بوکو حرام در یک مستند/ ترسیم چهره واقعی اسلام

boko-haram

مستند «پرواز در آب» به کارگردانی امیر شاملو درباره تروریست‌های بوکو حرام ساخته می‌شود.

مستند «پرواز در آب» به کارگردانی امیر شاملو درباره تروریست‌های بوکو حرام ساخته می‌شود.

امیر شاملو به سوره سینما گفت:  موضوع این مستند درباره تروریست‌های بوکو حرام نیجریه و اقدامات وحشیانه آن‌ها علیه مسلمانان نیجریه است. این تروریست ها از سال ۲۰۰۹ شکل گرفتند که اکثر آن‌ها سلفی هستند. رهبر این گروه به شدت تحت تاثیر وهابیت و رهبرآن جریان است و عقیده  آنها مخالفت با تحصیل دختران و زنان در نیجریه است. این تروریست‌ها هر چند وقت به دبیرستان ها و مدارس دخترانه نیجریه حمله می‌کنند و به بهانه این که دختران نباید تحصیل کنند، آن‌ها را دزدیده و به عنوان برده در کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. در حقیقت در ساخت این مستند می‌خواهیم فعالیت و اقدامات این تروریست ها علیه مسلمانان را از دید مردم نیجریه نشان دهیم.

کارگردان مستند «پرواز در آب» درباره انتخاب این موضوع برای مستند خود گفت: اکثر اوقات می شنویم که تعدادی از مردم آمریکا و اروپا به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. در حالی که این تروریست‌ها با اقدامات خود جو منفی در میان مردم جهان نسبت به اسلام ایجاد و سعی می‌کنند شرایط را به گونه ای نشان دهند که مسلمانان به جان همدیگر افتادند در حالی که این طور نیست. به همین دلیل تصمیم به ساخت این مستند کردیم تا حقیقت را به همه مردم دنیا نشان دهیم.

شاملو ادامه داد: برای ساخت این مستند به  نیجریه سفر نخواهیم کرد، بلکه با استفاده از فیلم‌های آرشیوی و همچنین مصاحبه با دانشجویان نیجریه‌ای حاضر در ایران مستند را خواهیم ساخت. نگارش فیلمنامه این مستند تمام شده و در صورت تایید تصویربرداری را از ماه آینده آغاز خواهیم کرد. تهیه کننده این مستند موسسه فرهنگی میثاق است.