سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب

نظر کارگردان «مزار شریف» درباره بحران غزه/ امضای بیانیه ساده‌ترین کار است

Barzideh1

کارگردان فیلم «مزار شریف» تاکید کرد امضای بیانیه درباره مسائل غزه ساده ترین راه برای حمایت از آنها است.

کارگردان فیلم «مزار شریف» تاکید کرد امضای بیانیه درباره مسائل غزه ساده ترین راه برای حمایت از آنها است.

عبدالحسن برزیده به سوره سینما گفت: با حضور در مجالس و جمع هایی که برای حمایت از مردم غزه شکل می گیرد یا نوشتن بیانیه می خواهیم شهادت دهیم که ما در جریان اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد هستیم. این گام نخست برای دفاع از مظلوم است، اما هدف نهایی نیست. در حال حاضر برای دادگاهی که اذهان عمومی تشکیل می‌دهند کاری بیش از این نمیتوان کرد، اما کسانی که مستقیم فرصت ورود به این حوزه را دارند اگر شرایطی فراهم کنند من شخصا حاضرم وارد عرصه عمل شوم.

وی افزود: بخش های سیاسی و بین المللی اگر شرایط را فراهم کنند ما داوطلبانه حاضریم دراین جریان تاثیرگذار باشیم. ما سینماگران تصمیم گیرنده نیستیم و با دست خالی هم نمی‌توان کاری از پیش برد. در حوزه فیلمسازی هم می‌توان به کشتار غزه و حتی نسل کشی مسلمانان که در جای جای دنیا اتفاق می افتد پرداخت، یکی از وظابف هنرمند این است که نسبت به حوادث دنیای اطرافش واکنش نشان بدهد. اما ساخت فیلمی درباره موضوعی حساس و عظیم مانند فلسطین حمایت نهادها لازم است.

کارگردان فیلم «دکل» گفت: اگر موقعیت فیلم «بازمانده» ساخته مرحوم سیف الله داد در سینمای ایران خاص باقی مانده به این دلیل است که تهیه کننده‌ای آن را تولید کرده که احساس کرده باید در این زمینه کاری صورت بپذیرد. آقای منوچهر محمدی کارگردانی را برای این فیلم انتخاب کرد که به لحاظ تکنیک و فکر و اندیشه دغدغه اش به او نزدیک باشد. برای یک کار ماندگار مجموعع عوامل باید همسو و هم جهت باشند. قطعا به صرف سرمایه کلان این فیلم تاثیر گذار نمی‌شد. پول و سرمایه بخشی از راههای تولید یک اثر شاخص است و بخش مهم آن اندیشه است که در «بازمانده» وجود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>