سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

امروز سازمان ملل کور و کر است/ حرف‌های چرخنده درباره غزه

charkhandeh

بازیگر مجموعه «آوای باران» از سکوت سازمان ملل درباره فجایع غزه انتقاد کرد.

بازیگر مجموعه «آوای باران» از سکوت سازمان ملل درباره فجایع غزه انتقاد کرد.

الهام چرخنده در حاشیه همایش «غزه تنها نیست» در حوزه هنری به خبرنگار سوره سینما گفت: به نظر من دغدغه داشتن هنرمند نسبت به جریاناتی مانند جنایات غزه آموختنی نیست و باید از قلب انسان بیاید و اینکه شما خود را یک هنرمند انقلابی یا یک انقلابی هنرمند و یا فقط یک هنرمند بدانی انتخابی از دل است . من خودم را یک هنرمند مسلمان انقلابی می دانم و این راه را با عشق برگزیدم.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در گردهمایی هنرمندان در حوزه هنری با عنوان «غزه تنها نیست» گفت: این حضور و این بیانیه‌ها می تواند حمایت از مردم مظلوم فلسطین را پررنگ تر کند و شاید مجامع بین المللی و سازمان ملل را که امروز کور و کر هستند را تکان بدهد. این کمترین کار است. اگر می توانستم برای جنگیدن به فلسطین می‌رفتم و این جان ناقابل را برای شهید شدن می دادم.

چرخنده افزود: من در صحنه دیگری در حال مبارزه هستم و چوب آن را هم می خورم و با تمام اتهاماتی که به من می‌زنند می ایستم و ابتدا بخاطر مسلمان بودن در این محافل حضور دارم و بعد اینکه ما همه از یک پیکریم و من مادری با دو فرزند هستم و تصور اینکه مادران و کودکان مظلوم غزه چگونه برای دفاع از ناموس خود می‌جنگند دردناک و زجرآور است.

بازیگر سریال «آوای باران» ادامه داد: سلاح من قلم و تصویر من است و خودم در زمینه فرهنگی از شلمچه شروع کردم و باید بگویم که ما بسیاری ارزش ها را در کشور خودمان فراموش کردیم. در بحبوحه جام جهانی و گرمای شدید ۸۸ پیکر شهید بعد از ۳۵ سال به شلمچه آمد و من با تمام وجود رفتم و شاهد بودم که چطور خانواده‌های این شهدا بی‌تاب بودند. احساس کردم که ما نسبت به اینها چقدر کوچک و خجل هستیم و چقدر نسبت به آنها بی مسئولیتی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر ریا تلقی نشود و باز هم ما را به چاپلوسی متهم نکنند به شکرانه اینکه امروز به حرمت نگاه خداوند و زیر سایه مولا علی و درایت رهبر عظیم الشان انقلاب ، کشورمان آرام است ، باید حضور پرقدرتی در راهپیمایی روز قدس داشته باشیم. حضور ما در این روز در واقع مشتی بر دهان کسانی است که با تفکر ما مشکل دارند. در واقع دفاع من از غزه دفاع از باور کشور و سرزمین خودم است. مطمئن باشید اگر متجاوزان توانایی داشتند ابتدا ما را نشانه می گرفتند و چون نمی توانند ، سراغ مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه رفته اند.