سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

زندگی فرمانده شجاع سوری در «شیر قوطه»/ خاطرات ماندگار یک شهید

soorie

مجید ذوالفقاری در مستند «شیر قوطه» بخش‌هایی از زندگی یک فرمانده شجاع سوری را به تصویر کشیده است.

مجید ذوالفقاری در مستند «شیر قوطه» بخش‌هایی از زندگی یک فرمانده شجاع سوری را به تصویر کشیده است.

ذوالفقاری درباره موضوع مستند «شیر قوطه» به سوره سینما گفت: در ادامه مستند «ام الغیاث» و بنا به پیشنهاد مردم سوریه به سراغ یکی از فرماندهان شجاع سوری رفتیم که در میان مردم سوریه از محبوبیت خاصی برخوردار است. برای ساخت این فیلم ابتدا به سراغ خانواده ایشان در سوریه رفتیم و ویژگی‌های این شهید را از زبان همسر و فرزندان او شنیدیم. به سراغ همرزمان ایشان درمحل هایی که عملیات می‌کردند رفتیم و خاطرات آنها را ثبت کردیم.

وی ادامه داد: فرمانده  محمد علی فرمانده همان گروهی است که توانستند جاده فرودگاه دمشق را آزاد کنند. علاوه بر این ایشان فعالیت‌های نظامی خاص زیادی در سوریه دارد که در مستند آن‌ها را به تصویر کشیده ایم. دلیل انتخاب نام مستند همین موضوع است. قوطه نام یکی از خیابان‌های سوریه است که به دست ایشان آزاد شده است. در حقیقت این مستند به گونه ای گزارش زندگی و فعالیت‌های نظامی این فرمانده است.

ذوالفقاری درباره روند تولید این مستند افزود: مراحل پایانی تدوین را پشت سر می‌گذاریم و به زودی این مستند آماده پخش خواهد شد. قرار است این مستند به زودی از شبکه های برون مرزی مانند پرس تی وی و العالم  پخش شود. همچنین تلاش می‌کنیم این مستند در جشنواره سینما حقیقت شرکت داده شود.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان مجید ذوالفقاری، تصویربردار: محمد رحیمی، تدوینگر: حسن وزیرزاده. این مستند به سفارش و تهیه کنندگی مرکز مستندسازی حقیقت ساخته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>