سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

ادامه تصویربرداری «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» در ایام محرم امسال/ تصویری دیگر از عاشورای حسینی

karbala-joghrafia

مستند سینمایی با عنوان «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» برای ایام دهه فجر آماده نمایش می‌شود.

مستند سینمایی «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری برای ایام دهه فجر آماده نمایش میشود.

بهروز مفید تهیه کننده این مستند در رابطه با روند تولید آن به سوره سینما گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد کار بازسازی صحنه‌های این فیلم پیش رفته است. بخش بازسازی کامل تصویربرداری شد، بخش‌هایی از کار که باید تصویربرداری شود قرار است در ایام محرم و با پوشش مراسم عزاداری تصویربرداری شود. به همین خاطر فعلا در حال تدوین هستیم تا زمان مناسب برای ادامه کار فرا برسد. نگاهمان در تولید این مجموعه، ارائه تصویری تازه از نهضت عاشورا است و بررسی این ماجرا از زوایایی جدید و با توجه به تحولات دنیای امروز است.

وی افزود: بخش‌هایی از «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» در کربلا، کرمان، کرمانشاه، یزد، تهران و چند شهر دیگر تصویربرداری و بازسازی شده است. این مستند سینمایی یک کار خاص و متفاوت در گونه آثار مذهبی است که به روایت کربلا از سال ۱۳۵۳ هجری قمری تا به امروز می‌پردازد. در مجموع تنها ۱۰ درصد از کار باقی مانده و قرار است این مستند ۹۰ دقیقه ای برای ایام دهه فجر آماده شود. در صورت فراهم بودن شرایط احتمال دارد این اثر را که به سفارش حوزه هنری ساخته شده است در بخش مستند جشنواره فیلم فجر شرکت دهیم.

مستند «کربلا،جغرافیای یک تاریخ» را داریوش یاری کارگردانی کرده و محمد علی قلی‌زاده تصویربردار، مهدی موسوی طراحی صحنه، شهرام خلج گریمور این مستند هستند. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>