سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۱ در ۱:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب
بی‌نظمی در برج میلاد/

مشکلات فراوان خبرنگاران در سینمای رسانه

markaz-hamayesh-milad

وضعیت سینمای رسانه در نخستین روز نمایش فیلم در این مرکز برای بسیاری از خبرنگاران ناامیدکننده بود.

 سوره سینما- وضعیت سینمای رسانه در نخستین روز نمایش فیلم در این مرکز برای بسیاری از خبرنگاران ناامید کننده بود.

 نمایش آثار شرکت کننده در بخش های مختلف سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بج میلاد برای اصحاب رسانه ، منتقدان و اهالی سینما ۱۲بهمن ماه آغاز شد. نخستین روز جشنواره همراه با بی نظمی فراوان در بخش های مختلف بود، گویا پس  از گذشت سی سال از برگزاری این رویداد فرهنگی، مدیران جشنواره نمی دانند سینمای رسانه به چه امکاناتی نیاز دارد و چه زمانی بای این امکانات مهیا شود.

در نخستین روز این رویداد سینمایی، نبود محل استقرار مناسب  برای کار با کامپیوتر و سرعت پایین اینترنت اکثر اهالی رسانه را پریشان کرد و بسیاری از خبرنگاران برای پوشش اخبار جشنواره دچار مشکل شدند. انتخاب برج میلاد و سالن ۲۰۰۰ نفری اش این فرصت را به برگزار کنندگان جشنواره داده تا انبوهی از اهالی سینما، خانواده‌ها و دوستان آنها را به این برج معروف پایتخت میهمان کنند.

در طول برگزاری جشنواره در طی این سال ها در برج میلاد بیشتر از هر خبرنگار و منتقد، چهره های غیر رسانه ای دیده شده، فراموش شده که قرار بوده این سالن فضایی برای نمایندگان رسانه ها فراهم کند تا راحت اخبار این جشنواره را پوشش دهند، در شکل فعلی و با اغتشاشی که در برج میلاد حاکم است، مشخص نیست نحوه اطلاع رسانی در روزهای آینده چه خواهد شد.

امسال بی نظمی فقط محدود به کمبود رایانه، نبود صندلی یا کوچک بودن فضای غرفه ها نیست، نحوه توزیع غذا با انتقاداتی روبه رو است به طوری که بسیاری از افراد در صفی طولانی قرار می‌گیرند و بیشتر وقت آنها در صف می‌گذرد، موقعیت خوردن غذا بسیار ناراحت است و نبود صندلی حاضران را دچار مشکل کرده است.

احترام به میهمانان ضیافت بزرگ سینمای ایران حلقه مفقوده برنامه ریزی های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر است، امیدواریم در روزهای آتی خبرنگاران در فضایی آرام و مطلوب در این ضیافت شرکت کنند.