سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

حرف‌های پناهیان و فیاض درباره طیب حاج رضایی/ یک مستند پرتره درباره انقلابی مشهور

tayeb-rezayee

مستندی درباره زندگی و مبارزات انقلابی شهید طیب حاج رضایی ساخته می‌شود.

مستندی درباره زندگی و مبارزات انقلابی شهید طیب حاج رضایی ساخته می‌شود.

احمد کشاورز درباره داستان این مستند به سوره سینما گفت: در این مستند به نحوه زندگی و ویژگی های اخلاقی طیب میپردازیم. در ادامه نیز به نقش این شخصیت در جریانات انقلاب و مساله ۱۵ خرداد خواهیم پرداخت. سعی کردیم تا با گفت و گو با بستگان و خانواده او جنبه زندگی خانوادگی و روزانه طیب را پررنگ تر به تصویر بکشیم.

وی درباره تحقیقات برای ساخت این مستند گفت: تحقیقات برای ساخت این مستند را ابتدا از گفت و گو با پسر ایشان بیژن حاج رضایی و مطالعه کتابهای مرتبط با طیب آغاز کردیم. در ادامه با رفیقان و بستگان او آشنا شدیم و صحبت کردیم. در حقیقت تحقیقات ما در سه بخش انجام شد. بخش اول تحت عنوان تاریخ شفاهی، گفت و گو با دوستان و پسر طیب بود، بخش دوم گفتگو با کارشناسانی مثل رضا امیرخانی و ابراهیم فیاض و در نهایت گفت و گو با شخصیت‌های روحانی و سیاسی مثل حجت الاسلام پناهیان. تحقیق برای ساخت این مستند ۴ ماه طول کشید که البته هنوز ادامه دارد.

این مستندساز درباره زمان پخش این مستند و حضور آن در جشنواره ها گفت: تصویربرداری این مستند تمام شده و مشغول تدوین آن هستیم. این مستند بلند است و آن را در جشنواره فجر امسال شرکت خواهیم داد.

عوامل ساخت مستند عبارتند از کارگردان و نویسنده: احمد کشاورز، تصویربردار: سامان مختاری، صدابردار: احمد افشار، تدوین: رضا سورانی و تهیه‌کننده مهدی مطهر. 


One thought on “حرف‌های پناهیان و فیاض درباره طیب حاج رضایی/ یک مستند پرتره درباره انقلابی مشهور”

  1. رضاشیرنژاد می‌گه:

    اقای کشاورز . سلام علیکم . مستندتان را از شبکه افق دیدم .دست شما درد نکنه . کاری که کردید کاریست که بعد از پیروزی سال ۵۷ به کرات شده بود . ایکاش کاری جدید ارائه میفرمودید .ایکاش از شهدایی میگفتید که ضمن این سالها نامی از ایشان برده نشده بود . ایکاش از شهدای پانزده خردادی یاد میکردید که عکس شاه بر سینه اشان نبود . ایکاش از بارفروشان شهیدی یاد میکردی که درجا اعدام نشدند و پس از تحمل سالها تبعیدو زندان و شکنجه بدرجه رفیع شهادت نائل امده و نه خود ونه خانواده هاشان ، خم به ابرو نیاوردند .
    بله اقای کشاورز . در باره واقعه ۱۵ خرداد ماجرا به طیب و حاج اسماعیل رضایی خلاصه نشد بلکه شروعی بود بر دربدری و ثابت قدمی عده ای دیگر که در طول این سالها جفایی بزرگ در حقشان شد و نامی از ایشان برده نشد .چون عکسی از پهلوی در سینه نداشتند . ایکاش اطلاعاتتان را از افرادی کسب میکردید که زخم ان ماجرا بر تنشان بود . والسلام

Comments are closed.