سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

«پدرم ایران، مادرم ایران» ۱۰ شهریورماه کلید می‌خورد/ یادگارهای شهدا در یک مستند

gheteye-shohada

تولید مستند «پدرم ایران،مادرم ایران» به کارگردانی رضا عاطفی از ۱۰شهریورماه آغاز می‌شود.

تولید مستند «پدرم ایران،مادرم ایران» به کارگردانی رضا عاطفی از ۱۰شهریورماه آغاز می‌شود.

عاطفی به سوره سینما گفت: تا چند روز آینده برنامه تلویزیونی «یک ایده، یک اجرا» که از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود به پایان می رسد و بعد از آن این مستند را به مرحله تولید می‌رسانیم. دو جلسه اول فیلمبرداری که در تهران تصویر می‌شود را شخصا انجام می دهم اما در جلسات بعدی با همه عوامل همکاری خواهم داشت.

وی افزود: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی روابط عمومی بسیج بهزیستی با ما شکل گرفته و از طریق آنها به اطلاعاتی نظیر پرونده‌ها، عکس های کودکی شهدای بهزیستی ، کارنامه های تحصیلی و حتی کوپن‌های شیر خشکی که از طرف دولت ارائه می شد دست پیدا کردیم. ضمن اینکه شماره برخی از همرزمان این شهدا در شهرستان هایی چون اصفهان،یاسوج،مشهد و کرمانشاه نیز در اختیار ما قرار گرفته است. امیدوارم بتوانیم با جلب رضایت این افراد که بعضی جانباز بوده و خود از بهزیستی به جبهه ها اعزام شده بودند به شهرستان هایشان سفر کنیم و خاطرات‌شان را به تصویر آوریم.

این کارگردان ادامه داد: ۲۰ جلسه فیلمبرداری خواهیم داشت که احتمالا بیشتر می‌شود اما تا ۱۰ آذرماه فرصت داریم کار را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تحویل دهیم. برای موسیقی این اثر کار تازه خواهیم ساخت. همانطور که در مستند «بابانظر» هم این کار را کردیم، اما آنچه اهمیت دارد اینکه نمی‌خواهم بارحسی این کار را روی موسیقی بیندازم . تا الان از ساخت هیچ مستندی ترس نداشتم اما این کار به دلیل حساسیت و بکر بودن سوژه برایم اهمیت ویژه دارد. با تصاویر ذهنی که از اطلاعات بدست آوردم امیدوارم بتوانم اثری درخور ارائه دهم.

مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» به کارگردانی رضا عاطفی و با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره شهدای بهزیستی ساخته می‌شود.