سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

قصه ۴ کلکسیونر ایرانی در «ماندنی‌ها»/ زباله‌شناسی موضوع مستند «تئوری زباله‌ها»

jadideol-eslam

قصه ۴ کلکسیونر ایرانی در مستند «ماندنی‌ها» به کارگردانی امیر اصانلو روایت می‌شود.

قصه ۴ کلکسیونر ایرانی در مستند «ماندنی‌ها» به کارگردانی امیر اصانلو روایت می‌شود.

اصانلو درباره مستند «‌ماندنی‌ها» به سوره سینما گفت: این مستند روایتگر زندگی ۴ کلکسیونر حرفه‌ای در ایران است . این ۴ نفر تمام عمرشان را صرف جمع آوری چیز هایی مثل دوربین، قفل، رادیو وماشین های اداری کرده‌اند. برای مثال یکی از این افراد آقای جدیدالاسلام یک عکاس تبریزی است که نزدیک به ۵۰ سال دوربین‌های مختلف را جمع آوری کرده و اکنون دارای یک موزه شخصی است. کار ساخت این مستند را تمام کرده‌ام و به احتمال فراوان این مستند از شبکه افق پخش خواهد شد .

وی درباره مستند «تئوری زباله‌ها» گفت: زباله شناسی علمی است که در آن با توجه به زباله‌های تولیدی یک فرد می‌توان به شخصیت او پی برد. ما همین موضوع را برای مردم تهران بررسی کردیم یعنی با توجه به زباله‌های تولیدی مردم تهران در مناطق مختلف به شخصیت شناسی مردم مناطق مختلف پرداختیم. تصویربرداری این مستند را زمستان سال گذشته آغاز کردیم و در مراحل پایانی تدوین هستیم.

عوامل این مستند عبارتند از  کارگردان و نویسنده: امیر اصانلو، تصویربرداری: سامان مختاری، مشاور طرح: حامد شکیبانیا، افشین صادقی و عادل انیسی، تهیه‌کننده: مهدی مطهر. این مستند در خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>