سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

مردی که با هاشمی رفسنجانی همکاری نکرد/ مستندی درباره پدر صنعت ایران

aali-nasab

مستند «عالی نسب» به کارگردانی مهدی عیوض زاده درباره پدر صنعت ایران ساخته می‌شود.

مستند «عالی نسب» به کارگردانی مهدی عیوض زاده درباره پدر صنعت ایران ساخته می‌شود.

عیوض زاده درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: مرحوم حاج میرمصطفی عالی نسب پدر صنعت و پدر تولید ملی ایران است. او در دهه ۳۰ اولین کارخانه صنعتی تولید سماور در ایران را راه اندازی کرد. در حقیقت ایشان مغز متفکر اقتصادی بود و با مطالعه در حوزه اقتصاد اسلامی به عنوان پدر ملی صنعت ایران شناخته می‌شود.

وی ادامه داد:  آقای عالی نسب در دوران دفاع مقدس از همان ابتدا به عنوان مشاور دولت و سپس در کنار شهید رجایی در زمینه اقتصاد جنگ، انقلاب اسلامی را یاری می‌کرد، اما با روی کار آمدن دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و به دلیل سیاست‌های اقتصادی او حاضر به ادامه کار در دولت نمی‌شود و از ادامه فعالیت در این حوزه کناره گیری می‌کند. شخصیت مذهبی و خیر ایشان یکی دیگر از ویژگی‌هایشان است که در این مستند به تصویر کشیده می‌شود. برای مثال ایشان نزدیک به ۴۰ سال از دوستان صمیمی علامه جعفری بوده‌اند.

این کارگردان درباره روند ساخت مستند گفت: مشغول تصویربرداری هستیم. برای تصویربرداری به سراغ دوستان، متخصصین اقتصادی، محل تولد آقای عالی نسب و کارخانه‌ای رفتیم که ایشان در آن فعالیت داشت. با پایان تصویربرداری اوایل مهرماه تدوین را آغاز خواهیم کرد. تاکنون عنوان قطعی برای این مستند انتخاب نکرده‌ایم، اما نام موقت آن «عالی نسب» است. اگر بتوانیم مستند را بلند بسازیم آن را در جشنواره فجر امسال شرکت خواهیم داد.

عوامل این مستند عبارتند از تصویربردار: محمد لطفیان، تدوینگر: اسماعیل علیزاده و تهیه‌کننده: سید سلیم غفوری. این مستند در مرکز میثاق تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>