سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«لیخون» اوایل مهرماه کلید می‌خورد/ نگاه نوستالژیک مهدی نادری به روزهای دفاع مقدس

mehdi-naderi

مهدی نادری بعد از پنج سال دومین فیلم بلند سینمایی خود را کلید می زند.

مهدی نادری بعد از پنج سال دومین فیلم بلند سینمایی خود را کلید می‌زند.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما دراین باره به سوره سینما گفت: به تازگی پیش‌تولید فیلم سینمایی «لیخون» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نادری را آغاز کردیم. این فیلم در مرحله جذب سرمایه و انتخاب بازیگر قرار دارد و در تلاشیم بتوانیم تا اول مهرماه کلید بزنیم. این پروژه سینمایی قرار است برای جشنواره فیلم فجر آماده شود.

وی افزود: «لیخون» یک واژه بومی است که در جنوب کشور کاربرد دارد و به معنای صاعقه است. داستان این فیلم که سراسر در خرمشهر می گذرد. گروه برای فیلمبرداری به این شهر خواهند رفت. قصه فیلم درباره سال‌های اولیه جنگ و درباره اتفاقاتی است که زمان جنگ برای مردم رخ داده. فیلم به نوعی نگاهی نوستالژیک به روزهای آغازین جنگ، همدلی مردم، عشقشان به میهن و فداکاری‌شان دارد.

این تهیه کننده همچنین در رابطه با اکران فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» و سایر فعالیت‌های خود افزود: فیلم «شیار ۱۴۳» از ۱۴ آبان ماه به سرگروهی سینما آزادی نمایش خود را آغاز خواهد کرد. دفتر پخش فیلمیران در تدارک آماده سازی آنونس، تیزر و پوستر است که تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد. همچنین طرح یک فیلم بلند در رابطه با امام رضا (ع) توسط خانم نرگس آبیار ارائه شده که فعلا در مرحله نگارش و فیلمنامه قرار دارد و بعد از «لیخون» به طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

مهدی نادری پیش از این فیلم سینمایی «بدرود بغداد» را کارگردانی کرده است. فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی درباره مادر شهیدی است که سال‌ها انتظار بازگشت فرزندش را دارد. مریلا زارعی بازیگر اصلی این فیلم است که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و دومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>