سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب
قادری:

نگاه شاعرانه «انار میوه بهشت است» برای مخاطب جذاب است

teymoor-ghaderi

برنده جایزه تجربه هنری بخش ۱۹+ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان سئول نگاه شاعرانه را امتیاز فیلمش می‌داند.

برنده جایزه تجربه هنری بخش ۱۹+ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جوانان سئول نگاه شاعرانه را امتیاز فیلمش می‌داند.

تیمور قادری که به تازگی برای آخرین ساخته خود «انار میوه بهشت است» تحسین شد به سوره سینما گفت: برخلاف نظر بسیاری از دوستان که برای فیلم کوتاه یا مستند سعی می‌کنند سراغ سوژه های نو بروند، من معتقدم سوژه می‌تواند در عین نخ نما بودن با نگاهی درست رنگ و بوی تازه به خود بگیرد و متفاوت باشد. متاسفانه در اکثر آثار تصویری خلاقیت جایی ندارد و حتی به موضوعات نو و بکر هم پرداخت درستی نمی‌شود. این دقیقا ضعف ما در فیلمنامه را نشان می‌دهد. اغلب فیلم ها و مستندهایی که در فستیوال های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند به خاطر سوژه و موضوعی است که برای مردم دنیا هضم نشده و چون تصور درستی از آن ندارند برایشان جذاب است.

وی افزود: در واقع فیلم تنها به صرف موضوع مورد توجه است اما این آثار اگر با خلاقیت و پرداخت درست همراه باشد در ایران هم بیشتر استقبال خواهد شد. «انار میوه بهشت است» سوژه جدیدی نبود و بارها راجع به دو نفری که در یک روستای متروکه مانده و همه ترک دیار کرده اند به شکل های مختلفی فیلم ساخته شد اما شاید آنچه باعث شد این اثر دیده شود نگاهی نو و شاعرانه بود که سعی کردم در اجزای تصویر رعایت کنم. این دیدگاه تربیت شده به واسطه پیگیری آثار اروپاست که به پرداخت بسیار اهمیت می دهند. به عنوان مثال کیشلوفسکی در «10 فرمان» به موضوع قتل چنان می پردازد که شاید کمتر کسی اینگونه نگاه می کند. من فیلمسازی را از فیلم دیدن شروع کردم به همین خاطر نگاه‌ها و خلاقیت برایم همیشه جذاب بود.

anar miveh behesht

قادری در رابطه با تازه ترین فعالیت های خود گفت: تصویربرداری فیلم کوتاه «آغوش» را به تازگی به پایان رساندم. برخلاف سایر آثارم که در قالب گروه کودک و نوجوان و بر اساس تجربیات شخصی ساخته شدند، این اثر برای بزرگسالان است و داستان هم مربوط به خاطره یکی از شاگردان اصغرفرهادی در کلاس کارنامه است که با اجازه از او به تصویر درآمده است. «آغوش» تا چهل روز دیگر آماده می شود و امیدوارم بتوانم برای اولین نمایش عمومی آن را به جشنواره برلین برسانم.

«انار میوه بهشت است» محصول حوزه هنری کردستان است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>