سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۳:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

۶ فیلم کوتاه در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود

honar-tajrobeh

فیلم «من و عروسکم» به کارگردانی پریوش نظریه به همراه ۵ فیلم دیگر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

فیلم «من و عروسکم» به کارگردانی پریوش نظریه به همراه ۵ فیلم دیگر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

سوره سینما- «شبی که زمین ایستاد» ساخته پویا نبی، «فردا صبح» ساخته محمد نجاریان، «زنده به گور» ساخته حمیدرضا بابا بیگی و مبین هژبری، «پانچ» ساخته احسان شادمانی، «دیروز را بکش» ساخته احسان محمدی و «من و عروسکم» به کارگردانی پریوش نظریه فیلمهای کوتاهی هستند که تاکنون از سوی شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» انتخاب شده اند. «زنده به گور» داستان یعقوب جوانی است که با بیماری عجیبی مواجه است. او به ناگاه تمام علائم حیاتی اش را از دست می دهد. از همین رو وحشت شدیدی دارد که در طی این بیماری زنده به گورش کنند. در این فیلم ۳۰ دقیقه ای رضا بهبودی، امید روحانی و میکاییل شهرستانی و.. حضور دارند . «شبی که زمین ایستاد » روایت   15  دقیقه پایانی زندگی  یک خانواده است .  این فیلم ۱۰ دقیقه ای  در بخش فیلم کوتاه جشنواره کن، جشنواره  کیف، جشنواره ازمیر و جشنواره فیلم پنهان نیویورک به نمایش درآمده است.

«فردا صبح» نگاهی است به زندگی ، به هر روزی که می گذرد . به فردا صبحی که «تقریباً بیشتر وقتا همین شکلیه…!» این فیلم ۲۱ دقیقه ای پیش از این در جشنواره های دانشجویی با استقبال وبرو شده است. «من و عروسکم» ساخته پریوش نظریه درباره دختر بچه ای است که با مادر خود در روستا زندگی می کند .این دختر وابستگی زیادی به عروسک خود دارد واورا مانند بچه خود نگه داری می کند .او پدرش را در رویا می بیند. «دیروز را بکش» ساخته احسان محمدی داستان پسر جوانی است که با قدرت فکری خود کارهایش را انجام می دهد وبه هرچه فکر کند اتفاق می افتد. فیلم کوتاه «پانچ» داستان مرد کشتی کج کاری است که در طی مبارزه خود در ذهن خود با حریف صحبت می کند و پدرومادرش را در رویا می بیند.پانچ ،ضربه مشتی به روبروست ،پانچ نیروی زیادی در هنگام تماس با هدف ایجاد می کند.

به زودی اسامی فیلمهای کوتاه دیگری برای اکران در این گروه سینمایی اعلام می شود.


2 thoughts on “۶ فیلم کوتاه در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود”

  1. نفیسه کریمی می‌گه:

    سلام
    میخواستم بدونم این فیلم ها که شما اکران می کنید برای عموم نیست؟
    اگه کسی بخواد شرکت کنه باید چی کار کنه؟

  2. محدثه واعظی پور می‌گه:

    سلام. متولی اکران فیلم های هنر و تجربه ما نیستیم. دوستانی دیگر زیر نظر سازمان سینمایی این مسئولیت را برعهده دارند. تماشای این فیلم ها با آغاز این طرح برای عموم آزاد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>