سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

نسخه ۳ بعدی «جنجال در عروسی» در جشنواره فیلم فجر/ نمایش اول در جشنواره فیلم کودک

mohamad-ahmadi

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی تا آخر شهریورماه ادامه دارد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی تا آخر شهریورماه ادامه دارد.

محمد احمدی تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: فیلمبرداری «جنجال در عروسی» از اواخر مرداد آغاز شد و طبق برنامه ریزی ۴۵ روزه تا آخر شهریورماه ادامه دارد. از آنجا که باید فیلم را به جشنواره کودک اصفهان برسانیم تدوین را همزمان انجام می‌دهیم. این فیلم سینمایی سه بعدی با مشارکت ژان ماری بوله  تهیه‌کننده فرانسوی ساخته شده، اما به دلیل محدودیت زمانی برای کامل شدن فیلم، در جشنواره کودک آن را به صورت دو بعدی نمایش می‌دهیم.

وی با تایید اینکه پیش از این قرار بود اکبر عبدی در این فیلم حضور داشته باشد گفت: حضور این بازیگر به خاطر هماهنگ نبودن شرایط کاری او با این پروژه منتفی شد. علیرضا خمسه، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی به همراه چند بازیگر از استان یزد در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. تمام صحنه ها در یزد فیلمبرداری می‌شود و علاوه بر همتای فرانسوی ما که بیشتر در امور مربوط به تجهیزات فنی و سه بعدی همراهی‌مان می‌کند بنیاد سینمایی فارابی هم در تولید مشارکت دارد.

احمدی گفت: به دلیل داستان و فضای فیلم حضور در جشنواره کودک و نوجوان برایمان اهمیت دارد، به همین خاطر به نمایش دوبعدی آن بسنده می‌کنیم تا بعد با انجام مراحل جلوه‌های ویژه و سه بعدی کردن بتوانیم در جشنواره فیلم فجر حضور داشه باشیم. داستان این فیلم در یک مراسم عروسی رخ می‌دهد. جایی که کودکان را به باغ محل برگزاری جشن راه نمی‌دهند و به کلبه ای در انتهای باغ تبعید می‌کنند. بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم عروسی قاچاقچی مواد مخدر هستند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند جشن را به هم بزنند …

فهرست عوامل اصلی «جنجال در عروسی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سید علیرضا خطیبی سرابی، مدیر فیلمبرداری: محمد احمدی، طراح گریم: محمدرضا قومی،  طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، صدابردار: طاهر پیشوایی، مدیرتولید: عباس کلانتری، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان: یعقوب غفاری، دستیار فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، علی تصدیقی: جلوه‌های ویژه، بازیگران: علیرضا خمسه، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی و … تهیه‌کننده: محمد احمدی، محصول مشترک ایران و فرانسه.


One thought on “نسخه ۳ بعدی «جنجال در عروسی» در جشنواره فیلم فجر/ نمایش اول در جشنواره فیلم کودک”

  1. امید اسدی می‌گه:

    با عرض سلام بنده حدود ۸ سال است که در هنر سه بعدی فعالیت مستمر می کنم و سابقه طولانی در این کار در ایران دارم اما متاسفانه از سوی مسئولین هیچ توجه جدی به این هنر در ایران نمی شود . امید وارم تا روزی ببینم فیلم های استاندارد بر پایه اصول سه بعدی عرضه شود و به دست مصرف کنندگان برسد .جای ان که شاهد پیشبرد این تکنیک نو ظهور در ایران باشیم ، شاهد بی اعتماد شدن علاقه مندان به این هنر هستیم !… فیلمسازان بسیاری را دیده ام که فقط به قصد اینکه اولین فیلم سه بعدی ایران را بسازند تصمیم به فیلمبرداری سه بعدی می گیرند در صوتی که حتی اصطلاحات ان را نمی دانند . اگر فیلم هایی که توسط کارگردان هایی که سر رشته ای در هنر سه بعدی ندارند مورد نقد فنی سه بعدی قرار بگیرند . ایرادات زیادی از ان استخراج خواهد شد و …پس از سال ها فعالیت و تجربه در این هنر متاسفانه شاهد خشک شدن ریشه های تکنیک سه بعدی که زحمات های فراوانی برای ان کشیده ام هستم .
    شما را دعوت می کنم تا از وب سایت اینجانب که سابقه طولانی در هنر سه بعدی در ایران دارد و جزء نخستین وب سایت های ایرانی در هنر سه بعدی می باشد دیدن کنید و از مطالب ان استفاده کنید تا شاید کمکی باشد برای پیشبرد صنعت سه بعدی در ایران .
    http://2dto3d.ir
    قابل ذکر است لینک بالا در بیشتر سایت هایی که وابسته به کمپانی های معروف سه بعدی خارجی هستند تایید و در معرض دید عموم قرار گرفته است
    —————————–
    امید اسدی : عکاس . فیلمبردار . کارگردان سه بعدی و عضو انجمن بین المللی عکاسی و عضو اپتیکال نوری اینترنشنال
    ———————————-
    زنده باد هنر سه بعدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>