سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

«زن و سینمای هالیوود» در یک مستند/ پشت پرده هالیوود چه می‌گذرد؟

Hollywood Logo1

مستند «زن و سینمای هالیوود» ساخته داوود جلیلی به زودی از تلویزیون پخش می‌شود.

مستند «زن و سینمای هالیوود» ساخته داوود جلیلی به زودی از تلویزیون پخش می‌شود.

حمید رهبر مجری طرح این مجموعه مستند درباره قسمت اول مجموعه مستند «اسب تروا» به سوره سینما گفت: تدوین قسمت اول این مستند با موضوع «زن و سینمای هالیوود» تمام شده و  آماده پخش شده است. براساس رایزنی‌ها شاید این مستند از تلویزیون پخش شود.

وی درباره ۵ قسمت دیگر از این مستند گفت: ۴ قسمت دیگر از این مجموعه در مرحله مونتاژ است. این ۴ قسمت به ترتیب با موضوع «ساختار هالیوود»، «تغییر فرهنگ ملت‌ها و هالیوود»، «صهیونیسم و هالیوود » و «آخرالزمان و هالیوود» است که هر کدام به این موضوعات در سینمای هالیوود می‌پردازد. با آماده شدن این ۴ قسمت و قسمت ششم با موضوع «ادیان و هالیوود و راهکارها» این مجموعه مستند در ۶ قسمت کامل می‌شود.

حمید رهبر به برگزاری نشست «افق نو » اشاره کرد و گفت: مهرماه امسال نشستی به این نام در تهران برگزار می‌شود که در آن آزاد اندیش های غربی و آمریکایی حضور دارند و درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. در این نشست افرادی هم چون آقای طالب زاده و منتظری حضور دارند. ما سعی داریم در حین برگزاری این نشست تصویر برداری کنیم و این تصاویر را به مستند «اسب تروا » اضافه کنیم.

مستند « اسب تروا » درباره پشت پرده هالیوود به عنوان یک سلاح جنگ نرم فرهنگی است که به کارگردانی داوود جلیلی ساخته می‌شود . به گفته بسیاری از اندیشمندان سینمای هالیوود به عنوان یک ابزار جنگ نرم در دنیا فعالیت می‌کند که در حوزه های مختلف افکار مردم را به مسیری که دلخواهش است متمایل می‌کند.