سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

«هالیوود، اسب تروا» با موضوع حقوق بشر ساخته شد

asb-terova

مستند «هالیوود، اسب تروا» به کارگردانی داوود جلیلی به تفاوت تعریف حقوق بشر در غرب و شرق می‌پردازد.

مستند «هالیوود، اسب تروا» به کارگردانی داوود جلیلی به تفاوت تعریف حقوق بشر در غرب و شرق می‌پردازد.

جلیلی درباره این مستند به سوره سینما گفت: این مستند با موضوع حقوق بشر در ایران و مقایسه این موضوع در کشورهای مختلف است. با توجه به این که مسئله و تعریف حقوق بشر بسیار باز و گسترده است، زمان زیادی برای تحقیق درباره این موضوع و مصداق‌هایش اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: محوریت فیلم سر زدن به یک خانواده اقلیت در ایران است. در جریان این بازدید از حقوق های بشری این اقلیت سوال می پرسیم. به بهانه سر زدن به یک گروه اقلیتی کشور ، مساله حقوق بشر در ایران را بررسی خواهیم کرد. در ادامه فیلم موضوع حقوق بشر را به قرینه در کشورهای مختلف به ویژه در کشورهای غربی و آمریکا بررسی می‌کنیم.

کارگردان این مستند درباره روند ساخت این مستند گفت: در حال تحقیق برای مستند هستیم که با توجه به گسترده بودن سوژه این تحقیقات نزدیک به دو ماه طول می‌کشد که بعد از آن وارد نگارش فیلمنامه می‌شویم. تلاش می‌کنیم تا این مستند را در دو قسمت تولید کنیم . تهیه کننده این مستند محمدحسین قاسمی است. این مستند به سفارش قوه قضاییه تولید می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>