سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

«چند متر مکعب عشق» از افغانستان به اسکار می‌رود

167cea2204ff434095f61b94d2cfa226

فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی سینمایی اسکار معرفی شد.

فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای افغانستان در بخش بهترین فیلم خارجی سینمایی اسکار معرفی شد.

سوره سینما- اتحادیه سینماگران افغانستان که دو فیلم را برای گزینش برای معرفی به اسکار ۲۰۱۵ نامزد کرده بود، در نهایت فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی را در رقابت با فیلم «مردی در آرزوی زن پنجم» به کارگردانی صدیق عابدی با بیشترین امتیاز برای معرفی به کمیته اسکار انتخاب شد.

فیلم ۹۰ دقیقه‌ای «چند متر مکعب عشق» محصول مشترک سینمای افغانستان و ایران است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر در ده بخش نامزد شد و برنده دو سیمرغ بلورین شد.

گفته می‌شود کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم جمشید و نوید محمودی، افغانی‌الاصل هستند.

این فیلم اخیرا در سینماهای افغانستان اکران شد و هنوز در ایران به نمایش عمومی درنیامده است.

به گزارش بی بی سی، این فیلم عاشقانه، داستان زندگی یک دختر افغان را با پسر ایرانی روایت کرده که در سال‌های مهاجرت افغان‌ها به ایران اتفاق افتاده است. ماجرای عشق غم‌انگیز صابر و مارونا در یکی از کارگاه‌هایی که تعدادی از مهاجران افغان در ایران در آن در شرایطی دشوار مشغول کار و زندگی غیرقانونی‌اند.

سال گذشته ۷۶ کشور، فیلم‌های خود را به حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کردند که در نهایت فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب اسکار خارجی شد تا ایتالیا همچنان پرچمدار این بخش از جوایز اسکار باقی بماند. آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۵، اول اکتبر است.

پانزدهم جولای ۲۰۱۵ آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار پنج فیلم منتخب از میان تمام آثار کشورهای مختلف را به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی معرفی خواهند کرد.

پخش داخلی و بین المللی «چند متر مکعب عشق» با سازمان سینمایی سوره است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>