سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

ایوبی ساخت آنونس «مهمان داریم» را آغاز کرد/ آنونس «مهمان داریم» پاییز آماده می‌شود

mihman-darim

سازنده آنونس فیلم «مهمان داریم» تاکید کرد فضا و شخصیت‌های این اثر سینمایی را دوست دارد.

سازنده آنونس فیلم «مهمان داریم» تاکید کرد فضا و شخصیت‌های این اثر سینمایی را دوست دارد.

حسن ایوبی تدوینگر سینما درباره ساخت آنونس فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور به سوره سینما گفت: چند روز است که متریال اولیه را در اختیار من قرار دادند و با توجه به اینکه فیلم از لحاظ حسی در سطح خوبی قرار دارد و من هم فضاها و روابط درون فیلم را دوست دارم ، تلاش می کنم تا کار خوبی را ارائه کنم و بهترین لحظات را برای ساخت این آنونس استفاده کنم.

وی ادامه داد : در حوزه هنر یکی از اصول برای انتخاب یک اثر این است که علاقمند باشی و از کار لذت ببرید. همانطور که می دانید من ساخت آنونس را با فیلم «عروس آتش» آغاز کردم و در ادامه آنونس «آخربازی» همایون اسعدیان را نیز ساختم که مورد توجه قرار گرفت و در واقع اینها به دلیل حضور استاد امامی بود که از شخصیت های برجسته در این امر هستند. از طرفی هم با کار آنونس که در اصل نوعی کارگردانی فیلم کوتاه محسوب می شود برخی از نیازها و وسوسه های خودم را مهار می‌کنم.

ایوبی در ادامه افزود : با وجود چندین سال کار در این حوزه اعتقاد دارم ساخت آنونس دشوار است ، به این دلیل که مسائل بسیاری از جمله بهترین صحنه ها ، روابط ، دیالوگ ها را گزینش کنی و با تعلیق و در نظر داشتن ویژگی های بصری خوب مخاطب را برای تماشای آن اثر ترغیب کنی ، اما در این میان گاهی پخش کننده ها به پرداختن به جنبه هنری کار معترض هستند و بیشتر نگاه تبلیغی را مدنظر دارند که به عقیده من باید هر دو جنبه را مورد توجه قرار داد.

mihman-darim2

این تدوینگر سینما در ادامه گفت: طبیعی است که من وقتی یک فیلم را دوست داشته باشم راحت تر و بهتر کار می کنم. هرچند که تلاشم این بوده که آنونس فیلم هایی را که خودم تدوین می کنم و درگیر آن هستم را بسازم ، اما در سالهای اخیر دوستان هنرمند به من لطف داشتند و کارها را به من سپردند که «مهمان داریم» هم یکی از فیلمهایی است که علاقه دارم و فضاها و روابط آن را می پسندم.

وی در مورد صدایی که برای آنونس استفاده خواهد کرد گفت: تمرکزم بر انتخاب لحظات ناب فیلم است تا به یک شکل کلی برسم و در همین مراحل هم به صدایی که قرار است روی آنونس صحبت کند فکر می کنم. تلاش ما برای ترغیب عموم مردم است ، در نریشن هم از صدایی استفاده می‌کنم که بار مثبتی در کار داشته و برای مخاطب آشنا باشد. اگر کار بار هیجانی دارد و یا عاطفی صدا هم مطابق با آن فضا باشد و در نهایت باید پس از آماده شدن نسخه اولیه و پس از رسیدن به جمع بندی با صاحبان اثر این انتخاب را انجام می دهم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز تا ۲ هفته ساخت آنونس زمان می‌برد افزود : من در هفته ها و روزهای گذشته تدوین فیلم سینمایی «در مدت معلوم» به کارگردانی وحید امیرخانی را به پایان رساندم که جواد عزتی ، هومن سیدی و ویشکا آسایش در آن بازی می کنند. همچنین آنونس فیلم‌های سینمایی «ارسال آگهی تسلیت»، «ملبورن» و «تراژدی» را به پایان رسانده ام و  فعلا تمرکز خود را روی ساخت آنونس «مهمان داریم» گذاشتم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>