سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۳:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

نیکی کریمی و عسگرپور هم به گروه «هنر و تجربه» آمدند

niki-karimi

فیلم‌های سینمایی «یک شب» و «هفت و پنج دقیقه» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده می‌روند.

فیلم‌های سینمایی «یک شب» و «هفت و پنج دقیقه» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده می‌روند.

سوره سینما- ۵ فیلم سینمایی  برای  برای اکران در گروه سینمایی «هنر و تجربه »  انتخاب شد . فیلمهای سینمایی «یک شب » به کارگردانی «نیکی کریمی » ،« من عاشق سپیده صبحم» به کارگردانی « علی کریم »،روایت ناپدید شدن مریم به کارگردانی محمد رضا لطفی  ، فیلم ۳۱۶ به کارگردانی پیمان حقانی و هفت وپنج دقیقه به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور  از آثاری هستند که برای اکران در گروه هنر و تجربه انتخاب شدند .

فیلم «یک شب » اولین تجربه کارگردانی «نیکی کریمی» است که در سال ۸۴ اولین حضور بین المللی اش در جشنواره فیلم کن بوده است . این فیلم داستان دختری است به نام نگار که یک شب را در خیابان‌های تهران می‌گذراند و در این شب با سه مرد برخورد می‌کند که هر کدام داستان‌هایی از زندگی خود برای دختر می‌گویند.

«من عاشق سپیده صبحم » در جشنواره فیلم فجر جزو آثاربه نمایش در آمده بود. این فیلم پشت صحنه سینما را نشان می دهد .عوامل یک فیلم مستقل تصمیم دارند درباره پسر و دختری که دچار سندروم دان (هستند فیلمی بسازند. امیر، پسر جوانی که دستیار کارگردان است، بعد از بی‌خوابی شبانه برای رفتن به صحنه فیلم‌برداری با بابک سپهری، کارگردان سینما، همراه می‌شود.

«روایت ناپدید شدن مریم» اثر محمدرضا لطفی است. این فیلم  در سال ۸۷ اتفاق می افتد که مرتضی حسینی در پی تصادف در جاده ای دورافتاده به کما رفت و همسرش ناپدید گردید. او به همراه مجید شکری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی بود. به کما رفتن مرتضی سرآغازی است.

۳۱۶ساخته پیمان حقانی درباره  زنی از پیش از تولد تا لحظه مرگ که از طریق پا و کفشهای او روایت می گردد. در این فیلم هیچ یک از شخصیتها دیده نمی شود و تماشاچی باید خود چهره آنها را تصور کند… هفت و پنج دقیقه ساخته محمد مهدی عسگر پور درباره : زندگی سه زن است که در آستانه فروپاشی روحی و خودکشی اند…

جمال امید، هوشنگ گلمکانی، جعفر صانعی مقدم، ایرج تقی پور، شهرام مکری، محمد رضا فرجی، مجید مسچی، سیف الله صمدیان و امیر حسین علم الهدی اعضای شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه هستند که انتخاب آثار را برعهده دارند.  تاکنون «موزه سینما» به عنوان یکی از سالن‌های سینمای نمایش دهنده این گروه معرفی شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>