سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

«اکباتان» را در شبکه نمایش خانگی ببینید/ اقتباس آزاد از «فرار از تله»

Ekbatan

فیلم سینمایی «اکباتان» ساخته مهرشاد کارخانی اقتباس از «فرار از تله» است.

فیلم سینمایی «اکباتان» ساخته مهرشاد کارخانی اقتباس از «فرار از تله» است.

سوره سینما- فیلم سینمایی «اکباتان» به تهیه کنندگی سید محسن جاوید و رویا شریف چهارمین فیلم بلند مهرشاد کارخانی سال گذشته همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. این فیلم تا به حال در جشنواره‌های بین‌المللی شانگهای چین ، چشم سوم هندوستان و چند جشنواره دیگر حضور داشته است.

داستان این فیلم که نویسندگی آن را مهرشاد کارخانی بر عهده داشته است ، درباره مردی است که پس از خروج از زندان به دنبال آرامش در شهر می گردد ، اما دیوارهای بلند اکباتان برای او فاصله ای میان مرگ و زندگی است .در این فیلم اجتماعی شهری شاهد احمدلو ، مزدک میرعابدینی، سحر قریشی، سروش صحت ، مانی حیدری ، پوراندخت مهیمن و علی اصغر طبسی با حضور افتخاری داوود رشیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی «اکباتان» محصول سال ۱۳۹۰ است و در راستای دغدغه های اجتماعی و سینمای مورد علاقه مهرشاد کارخانی است که این بار برای تولید اثر خود برداشتی آزاد از فیلم سینمایی «فرار از تله» به نویسندگی و کارگردانی زنده یاد جلال مقدم داشته و با نگاهی به شرایط امروز جامعه فیلمنامه اثر را به نگارش در آورده است .

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: سیدمحسن جاهد، مشاور فیلمنامه: مجید رحیمیان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ایما استمراری، صدابردار: علی رضا غفاری نژاد، صداگذاری و میکس: علی رضا علویان، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: ستار اورکی، طراح صحنه و لباس: مهرشاد کارخانی، طراح گریم: مهین نویدی، مدیر تولید: مهدی فصاحت، دستیار اول فیلمبردار: رسول تنهایی، گروه طراحی صحنه: علی ابراهیمی، البرز ملکپور، عسل هاشمی، مجریان گریم: پروین نویدی، پیمان کظیمی، سپیده نعمت الله، عکس: علی حمیدنژاد ، منشی صحنه: آزاده زارعی، مدیر تدارکات: محمد سلمانی، تهیه کنندگان: سیدمحسن جاهد و رویا شریف.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>