سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

برگزاری اختتامیه بزرگترین جشنواره سینمایی انقلاب و دفاع مقدس

download

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس عصر فردا پنجشنبه سوم مهر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس عصر فردا پنجشنبه سوم مهر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، این مراسم از ساعت ۱۹ عصر روز پنجشنبه ۳مهرماه با حضور مدیران فرهنگی و سینمایی، فیلمسازان داخلی و خارجی، مسئولان سینمایی و شخصیت ها و چهره‌های کشوری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره شامل: بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگری زن، بهترین فیلم، جلوه های ویژه معرفی می شوند و در مجموع ۳۰ تندیس ویژه مقاومت به برگزیدگان دو بخش ملی و بین‌الملل اهدا خواهد شد.

کارگردانی این مراسم برعهده محمد حمیدی‌مقدم است که کارگردانی بخش‌های محیطی مراسم افتتاحیه جشنواره در تالار وحدت را نیز بر عهده داشت. جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از روز ۳۱ شهریور ماه در تالار وحدت آغاز شده است و به مدت پنج روز فیلم ها و برنامه های جشنواره در هفت سالن سینمایی تهران به اجرا در آمد. نمایش ۲۵۹ عنوان فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ایران و ۱۷ کشور جهان، سخنرانی آست الله حائری شیرازی، حجت الاسلام میرباقری، دکتر رحیم پور ازغدی، نادر طالب زاده، دکتر حسن عباسی، و نمایش چهار فیلم در بخش ایران هراسی و اسلام هراسی، برگزاری کنفرانس خبری و نشست های هم اندیشی  سینمای مقاومت جهان از جمله برنامه های انجام شده است.

این رویداد گسترده در مناطق و استان های مختلف از یکم مهر آغاز شده و تا پانزدهم مهرماه ادامه می یابد. همچنین، نخستین همایش علمی سینمای مقاومت از روز شنبه پنجم مهر در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دانشگاه هنر آغاز می شود.