سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
لوافی:

«برلین منفی ۷» فیلمی ضد جنگ است

lavafi-poor

رامتین لوافی با تاکید بر ضد جنگ بودن فیلمش آن را اثری خواند که تفاوت فرهنگ‌ها را نشان می‌داد.

‌‌رامتین لوافی با تاکید بر ضد جنگ بودن فیلمش آن را اثری خواند که تفاوت فرهنگ‌ها را نشان می‌داد.

سوره سینما- نشست خبری فیلم سینمایی «برلین منفی ۷» با حضور رامتین لوافی کارگردان، سیامک پورشریف ، مصطفی زمانی و کارولین ایشوون،تهیه کننده و بازیگران فیلم به همراه جمعی از عوامل فیلم در سالن جنبی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار سوره سینما  رامتین لوافی با شاره به داستان فیلم که روایتگر زندگی مهاجران جنگ زده به کشور آلمان است گفت: فیلم با نگاه به آدم‌هایی که موقعیت جنگ را تجربه کرده‌اند ساخته شد و تفاوت فرهنگ‌ها از جمله محور‌های داستان است.دغدغه جمعی باعث ساخت این فیلم شده و این فیلم یک اثر ضد جنگ است.

سیامک پورشریف تهیه‌کننده ادامه داد: من دفتری در آلمان دارم که در آن فیلم می‌سازم و  فیلم‌های ایرانی را در خارج از کشور تولید می‌کنم. پیش از «برلین منفی۷»فیلم سینمایی «چمدان» به کارگردانی مانی حقیقی را تهیه کردم.

وی افزود: این فیلم روایتگر وضعیت مهاجران است و آقای گوهری فیلمنامه‌نویس فیلم با تحقیقات گسترده‌ای که انجام دادند به فیلمنامه‌ای رسیدند که بخشی از قصه‌های آن برگرفته از واقعیت و بخشی ساختگی بود.  سرمایه‌گزار این فیلم بخش دولتی است و موضوع و ساخت آن مقبول سینمای ایران «برلین منفی ۷»از دید یک کارگردان ایرانی به مسائل جاری در عراق و آدم‌های آن جغرافیا می‌پردازد.

در ادامه این نشست مصطفی زمانی بازیگر این فیلم سینمایی ادامه داد: فیلم ازنگاه من داستان آدم‌هایی است که در جست و جوی امید هستند، «دوست داشتم یک تجربه بین‌المللی با بازیگران خارجی در کارنامه‌ام داشته باشم.ابتدا قرار بود بهروز فارسی صحبت کند.به خوبی انگلیسی حرف نمی‌زنم. ، اما یک هفته قبل از شروع فیلمبرداری زبان حرف زدن من در فیلم به انگلیسی تغییر کرد. از این تجربه راضی هستم و امیدوارم مخاطبان هم راضی باشند.
 
در ادامه پورشریف صحبت‌های کارولین ایشوون بازیگر آلمانی این فیلم سینمایی را ترجمه کرد، اما قبل از آن گفت: خانم ایشوون تئاتر خوانده است. او بعد از خواندن قصه از موضوع فیلم خوشش آمد و به جمع بازیگران فیلم اضافه شد،او راضی نمی شد بدون دختر و همسرش به ایران بیاید. او با مساعدت دبیر جشنواره با خانواده‌اش به ایران آمد و از دیدن کشورمان هنوز هم شوکه است.
 
در ادامه نشست کارولین ایشوون گفت: به آثار اصغر فرهادی علاقه دارم و فیلم‌های ایرانی را دنبال می‌کنم. پرداختن به مسائل انسانی اولین نکته‌ای بود که در فیلمنامه «برلین منفی ۷» با آن برخورد کردم و مرا جذب کرد.
 
در ادامه پورشریف در ادامه در پاسخ به سئوالیدر مور هزینه‌ای که صرف ساخت «برلین منفی ۷» شده گفت:این فیلم کار مشترک ایران و آلمان است. نوع فیلمسازی در اروپا بسیار متفاوت با ایران است. دستمزد بازیگران آلمانی به مراتب کمتر از بازیگران ایرانی بود.هزینه ساخت فیلم دو میلیارد تومان شده است.

در پایان فرشاد محمدی فیلمبردار فیلم گفت: این سومین کار من در خارج از کشور بود. شرایط کار ما خیلی خوب بود و با شرایط استاندارد اروپا کار کردیم. حداقل امکاناتی که من در اختیار داشتم بسیار بالاتر از ایران بود. فیلمبرداری ۴۶ جلسه طول کشید و طبق برنامه هم پیش رفتیم. ۱۲ ساعت مفید کار می‌کردیم کار بسیار لذت بخش بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>