سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

شناسنامه سینمایی علی جناب به «سردار» رسید/ از نعمت‌الله سرمشق می‌گیرم و مدیون کیمیایی هستم

ali-jenab

علی جناب معتقد است فیلم اول هر کارگردان شناسنامه او محسوب می‌شود.

علی جناب معتقد است فیلم اول هر کارگردان شناسنامه او محسوب می‌شود.

علی جناب کارگردان جوان سینمای ایران به سوره سینما گفت: فیلم اولم «چرک نویس» با بازی حامد بهداد و شبنم درویش به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است و فیلم دومم به نام «زنده به گور» که تیرماه کار تصویربرداری به پایان رسید هم اکنون توسط فرزین قره گزلو در مرحله ضبط موسیقی قرار دارد. هر دوی این آثار ژانر جنایی دارند با این تفاوت که در «چرک نویس» روند داستانی فیلم حساس اما ملو و کم التهاب پیش می‌رود. در صورتی که در فیلم جدیدم با افت و خیز ها و کشمکش‌های فراوانی مواجهیم.

وی افزود: «زنده به گور» نوشته زامیاد سعدوندیان است و سعید راد،شقایق فراهانی و پریناز ایزدیار بازیگران آن هستند. این دو فیلم از ابتدا برای موسسه ویدئورسانه شبکه نمایش خانگی تهیه شده و هیچ برنامه ای برای اکرانشان نداشتم. اگرچه تمام تلاشم را برای این آثار به کار بردم تا اثری درخور تولید شود، اما برای کار بلند سینمایی فاکتورهای دیگری هم در ذهن دارم که به نظرم اولین فیلم یک کارگردان شناسنامه او محسوب می شود و وقتی اکران می‌شود تعلق خاطر ایجاد می کند و دیدگاهی به مخاطب القا می کند که بعد از آن هر فیلم دیگری بسازد زیر سایه فیلم اول قرار می‌گیرد.

دستیار مسعود کیمیایی در چند فیلم ادامه داد: به عنوان مثال حمید نعمت الله که طی این چندسال فیلم های محبوب و تاثیرگذاری ساخته است هنوز با «بوتیک» در ذهن ها باقی مانده. اگرهم انتقادی به نظر کسی بیاید آن را به کار موفق اولش می‌بخشند. من اگرچه با بزرگانی چون فریدون جیرانی، فرزاد موتمن، علیرضا امینی کار کردم اما هر چه دارم از مسعود کیمیایی است و تجربیاتم را به او مدیونم، چرا که دانستگی‌هایم را از همکاری با او آموختم.

وی افزود: راه سینمایی که حمید نعمت الله در پیش گرفته قابل ستایش و به نظرم سرمشق خوبی برای من و هم دوره های من است. دوست دارم بتوانم این راه را در آثار سینمایی ام ادامه بدهم. برای کلید زدن اولین فیلم بلند سینمایی‌ام با حمید پاک سرشت در حال نوشتن سناریو هستیم. این طرح برایم بسیار ارزشمند است و اگر به نتیجه دلخواهم برسم شرایط را برای تولید فراهم خواهم کرد. این فیلمنامه فعلا «سردار» نام دارد اما احتمال دارد بعد از نهایی شدن نامش تغییر کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>