سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

همیشه دغدغه بازیگری داشته‌ام/ مستند داستانی «چهره‌های ماندگار» و نگارش «ترانه خاک» برای بم

babak-noori

بازیگر فیلم «شور عشق» این روزها در حوزه تولید فعالیت می‌کند.

بازیگر فیلم «شور عشق» این روزها در حوزه تولید فعالیت می‌کند.

بابک نوری بازیگر سینما و تلویزیون درباره دلایل کم کاری خود در عرصه بازیگری به سوره سینما گفت: من از زمانی که سراغ کارگردانی رفتم، ناخودآگاه این اتفاق افتاد و دوستان هم با همین تصور کمتر برای بازیگری سراغ من آمدند. الان در حال تدارک تولید یک مجموعه مستند داستانی ۱۳ قسمتی به نام «چهره‌های ماندگار» هستم که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این مستند درباره چهره های ماندگار ایران است و مراحل تحقیق و پژوهش را دنبال و اطلاعات و بیوگرافی دوستان را جمع آوری می‌کنیم. شیوه کار به این ترتیب است که بخشی را به گفتگو با چهره‌ها اختصاص دادیم و در بخش دیگری از زبان دوستان و آشنایان به شخصیت آنها می پردازیم و در صورت لزوم قسمت هایی را هم بازسازی می‌کنیم.

نوری درباره گرایش خود به سمت کارگردانی افزود: دغدغه من همیشه بازیگری بوده. ولی یکی دیگر از دلایلی که چنین وقفه ای را در کار ایجاد کرد ، تاسیس نخستین آموزشگاه بازیگری استان کرمان بود که اتفاقا نام آن هم «چهره های ماندگار» است و مدیریت و اداره آنجا باعث وقفه اصلی در بازیگری من شد، اما این تجربه، اتفاق خوبی بود و آموزشگاه جای خود را پیدا کرده است. دوستان و هنرمندان عزیزی همچون جمشید مشایخی، رضا ایرانمنش و ولی الله مومنی با حضور خود باعث رونق بیشتر این آموزشگاه شدند.

بازیگر فیلم سینمایی «نسکافه داغ داغ» در مورد فیلمنامه ای که دغدغه زیادی برای کارگردانی آن دارد گفت: فیلمنامه ای به نام «ترانه خاک» را نوشته ام که مدت‌هاست به ارگان های مختلفی آن را برای تولید ارائه کرده‌ام و در بیشتر مواقع مورد استقبال واقع شده است. اما به لحاظ سرمایه دچار مشکل هستیم. من بین آثاری که کار کردم علاقه خاصی به این فیلمنامه دارم ، بدلیل اینکه چند اثر قبلی به نوعی سفارش بود ، اما این فیلمنامه دغدغه خودم است و به نوعی ادای دینی است به مردم عزیز بم که در حادثه زمین لرزه بم روزهای سختی را سپری کردند.

وی ادامه داد: «ترانه خاک» روایتگر داستان دو زندانی است که یکی بیگناه است ، اما حکم اعدام دریافت کرده و دیگری گناهکار ، اما قرا است آزاد شود و این دو زندانی یک شب تا صبح با هم راجع به این جریان کلنجار می روند و داستان پیش می رود تا اینکه زمان اعدام فرد بیگناه زمین لرزه اتفاق می افتد. از قضا فرد گناهکار زیر آوار جان خود را از دست می‌دهد و شخصیت بیگناه داستان نامه هایی که مادر فرد گناهکار از شمال کشور برای او نوشته را از جیب او پیدا کرده و می‌خواند و متاثر از این جریان با یافتن کودکی به نام امید ، به همراه او به شمال کشور سفر می کند تا امیدی دوباره به خانواده او بدهد.

نوری در مورد چگونگی شکل گیری فیلمنامه «ترانه خاک» گفت: این فیلمنامه یک سال پس از زمین لرزه بم و زمانی که سال تحویل به آنجا سفر کرده بودم، از میان صحبت هایی که با مردم داغ‌دیده آنجا داشتم در ذهنم شکل گرفت و به نگارش آن پرداختم و نسخه نهایی را به ارگان های مختلفی ارائه کردم. اما همچنان به دنبال موقعیت مناسب و تامین سرمایه برای تولید آن هستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>