سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

توضیح عسگرپور درباره کمپین حمایت از توافق هسته‌ای

asgarpoor

کارگردان فیلم «میهمان داریم» درباره کمپین اخیر ۶ سینماگر در زمینه حمایت از توافقات هسته‌ای توضیحاتی داد.

کارگردان فیلم «میهمان داریم» درباره کمپین اخیر ۶ سینماگر در زمینه حمایت از توافقات هسته‌ای توضیحاتی داد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: این کارگردان و مدیرعامل خانه سینما هدف از کمپین اخیری که ۶ فیلم‌ساز خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای شدند را اینگونه با خبرنگار ایسنا تشریح کرد: این کمپین با هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی کشور و برای دفاع از حقوق شناخته شده هسته‌ای کشورمان تنظیم شده است تا از ظرفیت چهره‌های موفق سینمای ایران در خارج از کشور در جهت تقویت دیپلماسی عمومی استفاده شود.

او در پاسخ به اینکه جمله‌ای در بیانیه آمده که برخی‌ها را در داخل به مخالفت وا داشته است‌،جایی که گفته شده «هر توافقی بهتر از عدم توافق است»، پاسخ داد: اولا جدا کردن و درشت کردن یک جمله از متنی که در آن شرایطی نیز برای مذاکره ذکر شده است کار صحیحی نیست. این‌ها با هم معنا می‌دهند. دوما از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضا کنندگان کاملا مشخص است که این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهانی با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره کننده غربی است و همچنان معتقدیم هر توافقی با ایران برای غربی‌ها بهتر از عدم توافق است. بدیهی است اگر می‌خواستیم پیامی برای داخل داشته باشیم‌، متن را فارسی منتشر می‌کردیم و از بزرگان دیگری از سینما می‌خواستیم ما را همراهی کنند.

عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد،رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور به تازگی در یک کمپین خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای و حمایت مردم از این توافق شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>