سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مهر ۱۳۹۳ در ۳:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم کودک اصفهان رو به رشد است/ حرف‌های مسعودشاهی پیش از افتتاحیه

masood-shahi

دبیر جشنواره فیلم کودک اصفهان معتقد است این جشنواره مسیری رو به رشد داشته است.

دبیر جشنواره فیلم کودک اصفهان معتقد است این جشنواره مسیری رو به رشد داشته است.

مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان قبل از آغاز مراسم افتتاحیه به سوره سینما گفت: جشنواره فیلم کودک یک حرکت رو به رشد داشته است. همانطور که فیلم‌ها و اتفاقات فرهنگی دیگر متناسب با شرایط روز رشد می کند سعی کردیم امسال هم حرف هایی جدید در برنامه ریزی و ارائه آثار داشته باشیم.

وی افزود: امسال مراسم جنبی مثل برنامه های تئاتر ،زنگ مدرسه و بخش های جنبی را حذف کردیم و تحت عنوان پیشواز جشنواره برگزار کردیم که همین اتفاق مارا یک هفته پیش انداخت. همینطور اکران فیلم های خاطره‌انگیز در سینماها به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرقت. در واقع امسال جشنواره را در چارچوب فعالیتهای سینمایی دیدیم و کارگاههایی که کنارش برگزار می‌شود را در جهت رشد و تعالی بچه ها در نظر گرفتیم.

دبیر این جشنواره سینمایی ادامه داد: فیلمنامه نویسی، عکاسی و فیلمسازی  از جمله کلاس‌های کارگاهی بود که خوشبختانه نتیجه بخش بود. در یکی ازاین کلاس ها بچه های بین ۱۱تا۱۵سال فیلم های سه دقیقه ای با سوژه های انتخابی خودشان ساختند و آثار قابل توجهی ارائه دادند . وقتی به تلاش این کودکان بنگریم احساس غرور می‌کنیم از این که کودکان و نوجوانان از این سن دغدغه سینما و فیلمسازی دارند و به رشد و بالندگی فرهنگ اهمیت می‌دهند.

مسعودشاهی افزود: به همین خاطر بخشی از برنامه های مراسم افتتاحیه به تقدیر از آثار این نوجوانان تعلق دارد. علاوه براین قصدداریم از ۱۰ هنرمند پیشکسوت که زحمات فراوانی برای سینمای کودک کشیده اند تقدیر کنیم. سینمای کودک افت و خیز فراوانی داشته و با کمک عده خاصی تا الان روی پای خود ایستاده است.

وی گفت: در سطح کلان تلاش شد سینمای قصه گو محوریت فیلم های جشنواره امسال باشد.  سینمایی که برای بچه ها قصه بگوید و آنها بتوانند با داستان و شخصیت ها همزات‌پنداری کنند. حمایت ما از این فیلم‌ها بیشتر بود. امسال ۳۶ اثر برای جشنواره تولید شد که ۲۳ فیلم به جشنواره رسید از این بین ۱۸ فیلم داوری شده و میان این آثار از ۱۴ اثر در مراسم اختتامیه تقدیر می‌شود.