سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۳ در ۹:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب

در افتتاحیه جشنواره فیلم کودک چه گذشت؟/ بودجه حمایتی شهرداری اصفهان از سینما

eftetah1

مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان جمعه ۱۱ مهرماه در سالن کوثر برگزار شد.

 مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان جمعه ۱۱ مهرماه در سالن کوثر برگزار شد.

سوره سینما- محیا رضایی: در این مراسم دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره، مسعود کرامتی، حسین یاری، فریدون حسن‌پور، فریال بهزاد، بهروز بقایی، غلامرضا آزادی، حسین محجوب، گوهر خیراندیش، و جمعی از نمایندگان رسانه‌ها و مردم سینمادوست اصفهان حضور داشتند. مهدی مسعودشاهی دبیر محجوب این دوره جشنواره نخستین سخنران مراسم بود که گفت: کار فرهنگی و  تولید در حوزه کودک و نوجوان نیاز به کار شبانه روزی دارد. نسل جوانی  پیش رو داریم، نسلی مستعد و پرسشگر که آینده این کشور و نظام در گرو این نسل است. باید امروز بزرگان فرهنگ برای رشد و تعالی سرنوشت آینده‌سازان مملکت قدم بردارند. امیدوارم جشنواره مقدمه ای باشد برای تولید در بخش اندیشه، تکنیک و فنی سینما. از خیرین می‌خواهم تا کمک کنند سینمای کودک و نوجوان را راه بیاندازیم و بستری مناسب برای رشد این نسل که بهترین نسل دنیا است فراهم آوریم.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان سخنران بعدی بود که درباره توجه به نسل انقلاب صحبت کرد: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. باید به نسل انقلاب توجه کنیم  و دقت  نظر در سبک زندگی و استعدادها و  ظرفیت‌هایی که وجود دارد داشته باشیم . بچه ها سکان داران آینده این کشور هستند. باید تفکر  تمدنی خودمان را در فیلمنامه ها تسری بدهیم  و سینما را با مردم آشتی بدهیم تا زمینه اعتلای جامعه فراهم شود. به جوانان اصفهانی که علاقه به سینما دارند این نوید را می دهم که سال آینده یک میلیارد تومان بودجه  برای فیلمنامه هایی که بچه های اصفهان ارایه دهند در نظر می گیریم . مشکل ما در سینما تولید و اعتماد متقابل بین سینما و مردم است این روند به جریان خواهد افتاد. امسال شاهد ۵۰ فیلم بودیم که ۱۳ فیلم با دیگر فیلم ها رقابت می کنند انشاءالله سال آینده شاهد ۱۰۰ فیلم از جوانان اصفهانی خواهیم بود.

eftetah2

سپس برگزیدگان بخش مواد تبلیغی معرفی شدند. حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم چند جمله‌ای درباره سینمای کودک صحبت کرد: خوشحالم شهرداری علاوه بر وظایف خطیرش در شهر در عرصه فرهنگ و هنر نیز حاضر شده است و به روح و جان شهروندان می‌اندیشد.خوشحالیم این روزها سینمای ایران از وضع قابل قبول برخوردار است، سینما داران خرسند هستند و فروش سالنهای سینما با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو است. سینما محل اجتماع خانواده هاست اگر به سینما به جایی برای اجتماع خانواده و تحکیم بنیان خانواده فکر کنیم جایگاه سینمای کودک را در می یابیم. راه آشتی مردم با سینما سینمای کودک است که باید آن را تقویت کنیم .

وی ادامه داد: همه جای دنیا شهرداری در مسایل فرهنگی ورود پیدا می‌کند. خوشحالم شهرداری اصفهان بودجه ای را برای ساخت آثار کوتاه در نظر گرفته است. سازمان سینمایی همین جا اعلام آمادگی می کند که هر میزان شهرداری اصفهان بودجه برای تولید فیلم بلند سینمایی در نظر بگیرد ما هم به همان میزان بودجه در نظر می گیریم تا سال آینده شاهد تولید فیلم بلند سینمایی در اصفهان باشیم.

تقدیر از  محمد قروی به نمایندگی از کودکان غزه بخش دیگری از مراسم افتتاحیه بود. پروانه زرین جشنواره توسط رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره به این کودک اهدا شد. آئین افتتاحیه با نورافشانی در محوطه ورزشگاه ۲۲ بهمن به پایان رسید.

eftetah3

در حاشیه

– در دو روز نخست برگزاری جشنواره فیلم کودک، به خاطر فاصله هتل محل اقامت هنرمندان و خبرنگاران تعاملی بین هنرمندان و اهالی رسانه برقرار نبوده، حتی در مراسم افتتاحیه هم عده انگشت شماری از هنرمندان حضور داشتند.

– خبرنگارانی که دوروز اول به اصفهان رسیدند، عملا هیچ کارآیی خبری برای رسانه‌شان نداشتند، هنرمندان پروازشان با تاخیر رسید و حتی در مراسم افتتاحیه هم حضور نداشتند. مجری مراسم هم این موضوع را اعلام کرد تا میهمانان منتظر ستاره‎ها نباشند.
– در بخشی از مراسم، وقتی مجری از بچه ها خواست بایستند و دست بزنند نادر سلیمانی، بهروز بقایی و فرشید نوابی بازیگران سینما و تلویزیون همراه کودکان حاضر در سالن ایستادند!
– اقدام حجت‌الله ایوبی در همراهی با شهردار اصفهان برای حمایت از ساخت فیلم در اصفهان جالب بود. در افتتاحیه‌ای که سوت و کور و بی‌هیجان برگزار شد، حاضرجوابی و لبخندهای ایوبی فضا را کمی گرم کرد.