سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

مشکل کمبود سرمایه انرژی می‌گیرد/ فیلم اولی‌ها نمی‌توانند فیلم بسازند

IMAGE634090988541718750

یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون مشکل سرمایه را مانع تولید فیلم به ویژه برای فیلمسازان جوان دانست.

یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون مشکل سرمایه را مانع تولید فیلم به ویژه برای فیلمسازان جوان دانست.

اصغر پور هاجریان تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت : هنوز پروژه جدیدی را برای تولید در دست نداریم. به تازگی فیلم سینمایی «رسم رفاقت» را به کارگردانی رهبر قنبری در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان روی پرده داشتیم. این فیلم برای حضور در بخش بین‌الملل چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد هم برگزیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه «رسم رفاقت » تحویل شبکه دو سیما شده است افزود: پس از ارائه فیلم به شبکه دو سیما قرار است که در روز جهانی نوجوان از این شبکه روی آنتن برود. درباره پروژه جدید هم باید کمی صبر کنیم. هنوز به دلیل مشکل سرمایه تکلیف اثر مشخص نیست و سرانجام آن را نمی‌دانیم.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه کمبود سرمایه یکی از مشکلات اساسی در روند تولید است ادامه داد: هنرمندان تشنه کار هستند، اما به دلیل شرایط بد اقتصادی حاکم بر سینما از حدود بیش از ۱۵۰ پروانه ساختی که به کارگردانان داده می‌شود، ما شاهد تهیه و تولید یک سوم این رقم هستیم و در این بین از ۳۰ پروانه ای که برای کارگردانان اول صادر شده است، عده معدودی مشغول کار هستند و بقیه مشکل سرمایه دارند که این جریان انرژی آدم را می‌گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>