سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

«بودن یا نبودن» به کتابخانه ملی می‌رود

kianoosh-ayyari

فیلم سینمایی «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری اول آبان‌ماه در کتابخانه ملی روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری اول آبان‌ماه در کتابخانه ملی روی پرده می‌رود.

سوره سینما- سلسله جلسات ماهانۀ نمایش و تحلیل فیلم‌های ایران و جهان با موضوع اخلاق زیستی، با عنوان «اخلاق زیستی در آینۀ سینما» از پنجشنبه اول آبان، در سالن اجتماعات کتابخانه ملی آغاز می‌شود.  به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری­های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی _ابن سینا : این پژوهشگاه که پیش‌تر در زمینۀ اخلاق و حقوق زیستی فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی متعددی داشته‌است، این بار با همکاری کتابخانه ملی ایران قصد دارد تا با نمایش و بررسی آثار سینمایی برگزیده ایران و جهان، با موضوعات اخلاق زیستی، به گسترش مفاهیم این حوزه از اخلاق در سطح جامعه بپردازد و از طریق هنر سینما و با کمک هنرمندان و صاحب‌نظران اخلاق، توجه فضای عمومی جامعه را به دغدغه‌های اخلاقی ناشی از کاربرد علوم و فناوری‌های نوین جلب کند.

اخلاق زیستی شاخه‌ای از اخلاق است که به بررسی مسائل اخلاقی برآمده از کاربرد علوم و فناوری‌های نوین در زندگی بشر می‌پردازد. موضوعاتی چون مرگ مغزی واهدای اعضا، دستکاری‌های ژنتیکی، محصولات تراریخته، روش‌های نوین کمک‌باروری، روابط پزشک و بیمار، پژوهش‌های علمی، نانوفناوری و انبوهی دیگر از موضوعات در قلمرو اخلاق زیستی قرارمی‌گیرند.

این جلسات قرار است به‌ صورت ماهانه و در پنجشنبۀ اول هر ماه برگزار شود. نخستین جلسۀ آن، پنجشنبه اول آبان ماه ساعت ۱۴ با نمایش فیلم «بودن یا نبودن» با بازی زنده‌یاد عسل بدیعی، در سالن اجتماعات کتابخانۀ ملی برگزار می‌شود. این فیلم به موضوع مرگ مغزی و اهدای عضو می‌پردازد و کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان فیلم و دکتر مصطفی جلالی فخر پزشک و منتقد سینما و جمعی از صاحب‌نظران اخلاق زیستی، پس از نمایش فیلم به بررسی و تحلیل آن می پردازند.

این جلسات به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>