سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستندهای «کاروان» و «اعتکاف» در حوزه هنری یزد ساخته شدند

koochekzade

مستندهای «کاروان» و «اعتکاف» در حوزه هنری یزد تولید شده و روی میز تدوین هستند.

مستندهای «کاروان» و «اعتکاف» در حوزه هنری یزد تولید شده و روی میز تدوین هستند.

محمد صادق کوچک‌زاده به سوره سینما گفت: فیلم‌های داستانی «رضایتنامه» به کارگردانی محمدرضا دهستانی، «یک پرده فاصله» کاری از محمد کریم‌پور و امیر حسین نجف پور، «آشیانه» ساخته سید مهدی مرعشی، «پایش» به کارگردانی علیرضا غفاریان و «ناشناخته» به کارگردانی عبدالرضا عسکر در نیمه نخست سال ۹۳ در این مرکز تولید شده است. فیلم‌های داستانی «نذر» از ابوالفضل حسینی پور، «چشمه مطهر» و «برکت» به کارگردانی مجید بهجت، «به خاطر من» ساخته مهدی جعفری نعیمی و «داد» به کارگردانی رضا صفدرخان از دیگر آثار تولیدی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد در سال ۹۳ است.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون مستندهای «کاروان» و «اعتکاف» به کارگردانی احمد صراف یزد در دست تولید است و مرحله تدوین را می گذراند. فیلمسازان حوزه هنری در هشتمین و نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در یزد، موفق به کسب رتبه برتر بخش های مستند و داستانی این جشنواره شدند.

کوچک زاده با اشاره به این که سال گذشته مستند «هفت گنج» ساخته احمد صراف یزد موفق به کسب رتبه نخست بخش مستند هشتمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی شد افزود: امسال نیز علیرضا غفاریان با فیلم کوتاه «پایش» رتبه اول بخش داستانی نهمین دوره این جشنواره را کسب کرد.

وی با اشاره به ظرفیت و توانایی فیلمسازان یزدی، بر لزوم کشف و پرورش استعدادها و حمایت از فیلمسازان جوان تأکید کرد و گفت: با برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های نقد و بررسی و بهره مندی از دانش روز سینما، می توان آثار ارزشمند تولید کرد. حوزه هنری یزد همواره از طرح ها و ایده های ارزشی حمایت کرده و هنرمندان می توانند با ارائه طرح، پس از ارزیابی توسط کارشناسان این نهاد، نسبت به ساخت فیلم خود اقدام کنند.

علیرضا غفاریان، مسئول واحد سینمایی حوزه هنری به سوره سینما توضیح داد: ظاهر امر این است که ما از بودجه مطلع هستیم اما حقیقت این است که در هیچ استانی مدیران واحد اطلاعی از میزان بودجه ندارند. بودجه مهم است ولی همه چیز وابسته به آن نیست. سعی می کنیم بچه ها را دور هم جمع کنیم و آن ها را در محیط شکل گیری آثار هنری قرار دهیم. محور های اصلی کار هم همسو با رویکرد حوزه هنری و در موضوعات خانواده، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

رئیس واحد سینمایی حوزه هنری یزد، بخش زیادی از فعالیت های سینمایی یزد را مشارکتی دانست و گفت: بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، صدا و سیما، انجمن سینمای جوان، ارشاد و خود فیلمسازان جوان، کسانی هستند که در زمینه مالی از آثار حمایت می کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>