سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

«حوض نقاشی» در اکران جهانی موفق بوده/ طراحی صحنه و لباس در اولویت

siamak-ehsaee-1

بازیگر «حوض نقاشی» تاکید کرد این فیلم مسیری موفقیت‌آمیز در اکران‌های جهانی داشته است.

بازیگر «حوض نقاشی» تاکید کرد این فیلم مسیری موفقیت‌آمیز در اکران‌های جهانی داشته است.

سیامک احصائی طراح صحنه و لباس سینما و تئاتر کشور در مورد فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: این روزها مشغول طراحی صحنه و لباس در فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل هستم و در حوزه نمایش هم متنی نوشته فارس باقری را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر ارائه کردم که در صورت دریافت پاسخ از سوی مسئولان برای اجرای آن تصمیم می‌گیرم.

او در رابطه با شرایط امروز سینما و تئاتر و عملکرد مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم گفت: در رابطه با مسائل مدیریت و سیاستگذاری در بخش های مختلف فرهنگی من اظهار نظر خاصی نمی کنم. آنچه برای من مهم است، این که کاری را انتخاب کنم که با سلیقه و معیارهای هنری‌ام همسو باشد و بتوانم آن را در بهترین شرایط تولید و اجرا کنم.

احصائی در ادامه درباره بازی در فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری که این روزها جایزه جشنواره فیلم شارجه امارات را دریافت کرده است گفت: درباره اتفاقی که برای این فیلم افتاده خوشحال هستم و طبیعی است که وقتی در یک اثر حضور داری و موفق می‌شود ، باعث خرسندی تو است. «حوض نقاشی» در هر جشنواره ای که حضور داشته به عنوان یک فیلم خوب مورد توجه قرار گرفته و دیده شده است. در مجموع مسیری که فیلم در اکران عمومی و اکران‌های بین‌المللی طی کرده اتفاق خوبی است. به نظر من و فارغ از اینکه در این اثر بازی کردم، به عنوان کسی که سهم کوچکی در تولید این فیلم داشتم و در مقام یک بیننده «حوض نقاشی» قابل تامل است.

hoze-naghashi

بازیگر فیلم سینمایی «حوض نقاشی» با اشاره به حضور کمرنگ در عرصه بازیگری افزود: قصه از این قرار است که حرفه اصلی و اولویت من طراحی صحنه و لباس است و روی آن بیشتر تمرکز دارم، اما پیشنهادهایی را که در زمینه بازی می‌شود بررسی می‌کنم. فیلمنامه‌هایی را مطالعه می‌کنم و تمام تلاش خود را می‌کنم کاری را که شدنی است و از دستم بر می آید انجام بدهم.

احصائی درباره شرایط طراحی صحنه و لباس در سینمای کشور و جایگاه و پتانسیل آن گفت: این بحث را نمی توان در زمانی کوتاه پاسخ داد و نگاه به سطح و جایگاه طراحی صحنه و لباس در کشور و فاصله های آن با علم روز دنیا نیاز به یک جامع نگری دارد. در  غیر این صورت سرفصل ها چندین تکه می‌شود که نیاز به بررسی نیروهای انسانی، کیفیت کارها و هزینه های تولید و بسیاری فاکتورهای دیگر دارد تا بتوان نتیجه ای درست و صحیح از آن به دست آورد.

سیامک احصایی طراح صحنه و لباس باسابقه برای فیلم‌های سینمایی «انعکاس»، «عینک دودی»، «رنجر» و … طراحی انجام داده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>