سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

پیش‌تولید «پل خواب» آغاز شد/ رقابت فشرده فیلم اولی‌ها

barahini

اکتای براهنی اولین تجربه بلند سینمایی خود را اواخر آبان‌ماه جلوی دوربین می‌برد.

اکتای براهنی اولین تجربه بلند سینمایی خود را اواخر آبان‌ماه جلوی دوربین می‌برد.

براهنی که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «پل خواب» به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری دریافت کرده به سوره سینما گفت: پیش‌تولید را از امروز شنبه ۳ آبان ماه رسما آغاز کردیم و در صددیم بتوانیم کار را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. اگر همه چیز طبق برنامه و زمان‌بندی پیش برود از اواخر آبان فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد. ۴۰ جلسه برای فیلمبرداری در نظر گرفتیم که کل فیلم در تهران جلوی دوربین می‌رود و تنها یک سکانس در منطقه پل خواب فیلمبرداری می‌شود. این منطقه در جاده چالوس نزدیک گچسر قرار دارد و روایتی آنجا رخ می‌دهد که داستان فیلم به آن بر می‌گردد و نام فیلم هم از آن گرفته شده است.

وی گفت: این فیلم شش کاراکتر اصلی دارد . هنوز همه بازیگران قطعی نشده اند اما از آنجا که در صددیم بدون فوت وقت کار را کلید بزنیم بزودی انتخاب‌ها را قطعی خواهیم کرد. «پل خواب» فضای اجتماعی دارد و به طور کلی از کتاب «جنایت و مکافات» داستایوفسکی الهام گرفته شده است. اگرچه حضور فیلم در جشنواره حائز اهمیت است اما به دلیل اینکه نمی خواهیم کیفیت کار تحت تاثیر سرعت در روند تولید قرار بگیرد اگر تا زمان جشنواره نتوانستیم فیلم را برسانیم با خیال راحت مراحل تولید را طی خواهیم کرد و در فرصت دیگری نمایش خواهیم داد.

براهنی افزود: از ابتدای امسال حدود ۳۰ کارگردان فیلم اولی به دقت انتخاب و ارزیابی شده اند. کسانی که اغلب از عوامل سینمایی بودند و در این مدت شرایط تولید برایشان فراهم نبود. در این سالها من نیز چندبار اقدام کردم اما هربار به دلیلی فیلمنامه تایید نشد و آغاز اولین تجربه به تعویق افتاد. این شرایط برای دوستان دیگر هم به همین شکل بود و از انجا که امسال جشنواره فیلم فجر تنها ۱۱ فیلم اول را انتخاب خواهد کرد به همین خاطر پیش بینی می‌کنم امسال بین فیلم اولی ها رقابتی سخت و فشرده باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>