سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

استقبال فرانسوی‌ها از «شکرستان»/ فروش «شکرستان» به تایوان

neshast-beinolmelal-5

کمپانی‌های پخش فرانسوی مایل به خریداری و پخش مجموعه «شکرستان» محصول حوزه هنری هستند.

کمپانی‌های پخش فرانسوی مایل به خریداری و پخش مجموعه «شکرستان» محصول حوزه هنری هستند.

مریم نقیبی در بخش دیگری از نشست رسانه‌ای امروز یکشنبه ۴ آبان ماه درباره تولیدات انیمیشن حوزه هنری گفت: در این بخش حوزه هنری قوی است، انیمیشن هایی که در شهرستان ها ساخته می شود، آثاری قابل دفاع و درخشان هستند که عرضه بین المللی شده است. یکی از مهمترین تولیدات واحد انیمیشن حوزه هنری مجموعه «شکرستان» است که با نام آن آشنا هستید. ۲۰۰ بخش این مجموعه ساخته شده. با شبکه تی آر تی ترکیه مذاکراتی کرده ایم تا این مجموعه را به آنها بفروشیم. چند شرکت فرانسوی هم تمایل به خرید این مجموعه دارند که مذاکراتمان با این شرکت ها ادامه دارد و به زودی به نتیجه می رسیم. «شکرستان» به تایوان هم فروخته شده، ابتدا ۳۰ قسمت مجموعه فروخته شد و پس از آن آنها برای خرید قسمت های بعدی تمایل نشان دادند.

این کارشناس بخش بین الملل ادامه داد: مجموعه های انیمیشن خوبی که در حوزه هنری تولید شده، زمینه ارتباط ما با نهادها و سازمان ها و شبکه های مختلف را به وجود آورده و بسترساز تولید مشترک شده است. بعضی از آثاری که به حوزه هنری واگذار شده هم موفق به فروش شده ایم. حدود ۱۹ انیمیشن حوزه هنری در حال تولید و مراحل فنی است که قطعا در عرضه بین المللی آنها خواهیم کوشید. انیمیشن «تمام زمستان هایی که ندیده ایم» که اثری قابل توجه است، عرضه کرده ایم. این انیمیشن در داخل دیده و در جشنواره های خارجی هم درخشیده است. این فیلم در جشنواره مونترال شرکت کرده و دیروز جایزه جشنواره مذاهب ایتالیا را دریافت کرده است.

وی با اشاره برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: هفتمین و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دینی «رویش» به همت سازمان سینمایی سوره برگزار شد. بخش بین الملل در این دو دوره حضوری پرفروغ داشت و با توجه به انقلاب های اسلامی در کشورهای عربی، بخش بیداری اسلامی و در هشتمین دوره بخش فیلمسازان مسلمان برگزار و آثاری از این سینماگران با موضوع بیداری اسلامی و مسائل جهان اسلام روی پرده رفت و با استقبال مواجه شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>