سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب

درخشش «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» در ایتالیا

tamamae-zemestan

داوران فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا، جایزه‌ ویژه‌ را به فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» محصول حوزه هنری اهدا کرد.

داوران فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا، جایزه‌ ویژه‌ را به فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» محصول حوزه هنری اهدا کرد.

سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری هفدهمین دوره‌ فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ۱۸ مهر فعالیت خود را در شهر ترنتو در ایتالیا آغاز کرد و روز ۲۹ مهر با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد. هیئت داوران این دوره از فستیوال «مذهب امروز» که محمد گذرآبادی، استاد دانشگاه سوره در رشته‌ فیلم نامه‌نویسی، از اعضای آن بود، جایزه‌ ویژه‌ هیئت داوران شهر ترنتو را به فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» ساخته‌ امید خوش‌نظر اهدا کرد.

فستیوال بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» در سال ۱۹۹۷ کار خود را در ایتالیا آغاز کرد و از همان بدو تولد به عنوان تنها جشنواره‌ بین‌المللی با موضوع ارتباط سینما و مذهب، در راستای نشر صلح و دوستی و تقویت گفت‌وگوی بین ادیان شناخته شد. گسترش فرهنگ صلح، هم زیستی و گفت‌وگوی بین مردم، ملت‌ها، ادیان و فرهنگ‌ها از مهم‌ترین و عمده‌ترین اهداف این جشنواره است که در راستای تحقق آن فعالیت می‌کند.

این جشنواره ابتدا در شهر ‌ ترنتو واقع در شمال ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد و با حمایت استانداری، شهرداری و فرمانداری استان ترنتینو رشد و گسترش یافت تا این که امروز دامنه فعالیت‌های خود را به میلان و بولزانو در شمال و همچنین رم و نومادلفیا در مرکز ایتالیا گسترش داده است. کشور واتیکان نیز با توجه به این که درخصوص گفت‌وگوی بین ادیان مدت زمانی است که فعالیت‌های خود را گسترش داده است، در چند سال اخیر کمک‌های مالی و معنوی خود را به این جشنواره معطوف داشته و امکانات خود مانند کلیساها و دانشگاه‌ها را در اختیار این جشنواره می‌گذارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>