سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

تولید یک فیلم انقلابی با حمایت سازمان سینمایی/ «آراز» درباره قیام مردم تبریز

jamal-shoorje

جمال شورجه فیلم سینمایی «آراز» را با حمایت مالی سازمان سینمایی می‌سازد.

جمال شورجه فیلم سینمایی «آراز» را با حمایت مالی سازمان سینمایی می‌سازد.

جمال شورجه تهیه کننده و کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت سینمایی خود به سوره سینما گفت: اوایل امسال من به همراه جناب دکتر قنادیان مسئول بسیج هنرمندان در شاخه تولید فیلم جلسه ای را با دکتر ایوبی داشتیم که ایشان قول سرمایه گذاری برای تولید دو اثر از سوی بسیج هنرمندان را دادند و متعاقب این صحبت ما فراخوانی را منتشر کردیم و حدود ۲۰ طرح و فیلمنامه از طرف مراکز استان ها ارسال شد و از میان آنها دو فیلمنامه را برگزیدیم که یکی از آنها فیلمنامه سینمایی «آراز» بود.

وی ادامه داد: قربانعلی طاهرفر که پیش از این سابقه فیلمسازی داشته و پرونده ایشان در وزارت ارشاد بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است ، بعنوان اولین فیلم بلند سینمایی نویسندگی و کارگردانی «آراز» را بر عهده خواهد داشت. من که عضو شورای فیلم بسیج هنرمندان هستم نیز تهیه کنندگی این فیلم را انجام خواهم داد که در حال حاضر مشغول مذاکره برای تامین بودجه هستیم تا هر چه سریعتر کار را به مرحله تولید و فیلمبرداری برسانیم تا در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشیم.

شورجه درباره فیلمنامه «آراز» گفت : این فیلمنامه مربوط به تاریخ انقلاب می‌شود و داستان زمان رژیم ستمشاهی پهلوی و در روز چهلم رحلت حاج مصطفی خمینی و قیام مردم تبریز و متعاقب آن سرکوب مردم از سوی رژیم پهلوی اتفاق می افتد. در صورت مساعد بودن هوا تمام بخش ها را در تبریز فیلمبرداری خواهیم کرد. در غیر اینصورت بخش های ضروری را در تبریز فیلمبرداری می کنیم و تولید را به مکانی مناسب در نقطه ای دیگر از کشور خواهیم برد.

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» درباره هزینه تولید فیلم سینمایی «آراز» گفت : پروداکشن این کار یک مقدار سنگین است ، اما نه به میزانی که معاونت سینمایی از پس هزینه ها بر نیاید و از طرفی هم ما ناگزیر هستیم یک فیلم خوب و با کیفیت با موضوع انقلاب برای مخاطب بسازیم ، در حالی که کمتر در این زمینه اثری تولید می شود ، به همین دلیل تلاش داریم از بازیگران و عوامل خوب و حرفه ای بهره ببریم که بیشترین هزینه ها هم مربوط به این بخش می شود و امیدواریم که بزودی با تایید و تعیین بودجه کار را آغاز کنیم.