سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

باری از دوش شورای صنفی برمی‌داریم/ فیلمساز کودک شایسته مدال لیاقت است

farzad-azhdari

فرزاد اژدری که امروز به عنوان مسئول هماهنگی و ساماندهی اکران سینمای کودک و نوجوان انتخاب شده، از اهداف و برنامه‌های آتی خود صحبت کرد.

فرزاد اژدری که امروز به عنوان مسئول هماهنگی و ساماندهی اکران سینمای کودک و نوجوان انتخاب شده، از اهداف و برنامه‌های آتی خود صحبت کرد.

اژدری به سوره سینما گفت: قرار است از فردا یکشنبه ۱۸ آبان ماه جلسات هفتگی را آغاز کنیم و با کمک سازمان ها و نهادهایی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و همه کسانی که به نوعی دست اندرکار تولید و اکران هستند و حضورشان برای سینمای کودک و نوجوان مفید و موثر است رایزنی هایی انجام دهیم تا هرچه زودتر وارد مراحل اجرایی شویم. به سرگروهی سینمای کودک هم فکر کردیم اما این مساله یک مقوله جداگانه می طلبد که امیدواریم در فرصتی مناسب بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

این کارگردان ادامه داد: هدف ما در درجه اول این است که بتوانیم در زمان و به شکلی مناسب فیلم های ژانر کودک و نوجوان را به نمایش در آوریم تا استقبال مردم و شرایط خوبی که بعد از نمایش «شهر موشها» پیش آمد را به همین منوال نگه داریم. در برنامه‌ریزی های آینده می خواهیم مسیر سینمای کودک به سمتی پیش برود که تمام فیلم هایی که تا الان در این باره جلوی دوربین رفته و شرایط نمایش عمومی پیدا نکرده اکران شوند و بعد از این هم سوژه هایی از این دست جهت دار تر کلید بخورند.

وی ادامه داد: در هفته های آینده که نتیجه برخی از این جلسات مشخص شود خبرهای خوشی خواهیم داشت. به خصوص برای کودکان که قطعا سهمی از سینما داشته و دوست دارند در ایامی خاص فیلم های مربوط به خودشان را روی پرده ببینند. ما با تدوین برنامه دراز مدت در صددیم سال آتی از تولید تا اکران سینمای کودک را سامان دهی کرده و با کمک بنیاد سینمایی فارابی و سایر نهاد ها و دوستان حرکتی مداوم و مستمر را پیگیری کنیم. متاسفانه در سال‌های اخیر تعریف از سینمای کودک مخدوش شده و همانطور که در آثار جشنواره فیلم کودک و نوجوان شاهدش هستیم ساخت فیلم های مخصوص کودک با آثاری به بهانه کودک کمی متفاوت است از این رو تولیداتی که مورد پسند گروه سنی کودک و نوجوان باشد تا حدودی کم شده است. در این رابطه ما تفکیک مجزا برای اکران هر دو طیف قایل هستیم اما به این صورت که هر کدام در بخش مربوط به خود نمایش داده شوند اما به هر حال هر کس در این عرصه فیلم بسازد شایسته مدال لیاقت و شجاعت است.

اژدری گفت: اولویت برای ما کودکان و نوجوانان هستند. یکی دیگر از اهداف ما در این مجموعه ترغیب تهیه کنندگان و دفاتر تولید به ساخت فیلم کودک است به این صورت که روند به سمتی پیش برود تا سرمایه گذار احساس بیهودگی نکند و بر این تصور نباشد که سرمایه گذاری برای سینمای کودک هزینه ای بی بازگشت خواهد بود بلکه جریان به سمتی هدایت شود تا فروش از قِبل سینمای کودک به سود برسد همانطور که این روزها شاهد استقبال مردم از فیلم کودک هستیم. اگرچه من همیشه به عنوان کارگردان در سینمای کودک حضور داشتم اما قبل از سال ۹۰ که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان فیلم نداشتم معمولا در بخش هیات انتخاب فیلم ها و داوری به طور غیر رسمی حضور داشتم و هیچگاه به دنبال سمت رسمی نبودم چون از نظر من سمت مسئولیت سنگین می آورد. از این به بعد هم فیلمسازی برای کودک را هر زمان که شرایطش پیش بیاید ادامه خواهم داد و قرار نیست بعد از این تهیه کننده فیلم هایم باشم و به بهانه شرایط موجود رانت خواری کنم قطعا طبق روال سابق تهیه کننده ای حضور خواهد داشت که پیگیر پول و هزینه ها باشد .

این کارگردان سینمای کودک گفت: تمایل داشتم این مسئولیت با برنامه ریزی مدون صورت پذیرد. این مجموعه از دو هفته پیش به طور جدی کار خود را آغاز کرد و از فردا اولین جلسه رسمی ما آغاز خواهد شد. امیدواریم در جلسات آتی به جمع بندی شایانی برسیم تا هرچه سریعتر وارد مرحله اجرایی شویم. آنچه در این بین برای ما اهمیت دارد برداشتن بار از دوش شورای صنفی نمایش است و قرار نیست ورود سینمای کودک به جریان اکران در شرایطی که فیلم های بسیاری در نوبت نمایش قرار دارند لطمه ای به این گروه وارد کند بلکه ما قصد داریم از همه نهادها و ارگان هایی که سالن سینما در اختیار دارند و امکانات و تجهیزاتی می توانند در این زمینه در اختیار ما قرار دهند استفاده کرده و با آنها وارد تعامل شویم تا آینده سینمای کودک را بیش از پیش رونق دهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>