سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

فارابی از حریم انقلاب اسلامی در سینما نگاهبانی می‌کند

jafari-jelveh

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی بازدید کرد.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی بازدید کرد.

سوره سینما- به گزارش معاون ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد سینمایی فارابی، مهندس محمدرضا جعفری جلوه از پشت صحنه فیلم «روباه» که تصویرگر حماسه رویارویی مدافعان کشور در مقابل جریان پیچیده نفوذ دشمنان به ویژه صهیونیست ها برای ضربه زدن به دستاوردهای نظام و انقلاب بویژه در عرصه های علمی و توانمندی های مربوط به انرژی هسته ای می باشد و مواجهه اطلاعاتی و امنیتی با جاسوسان و تروریست‌های نفوذی را توصیف می کند، بازدید و با عوامل آن درباره روند تولید گفت‌‏وگو کرد.

مدیرعامل بنیاد در جریان این بازدید گفت: بحمدالله در این دوره شاهد نتایج محسوس و مطلوبی در حمایت و پشتیبانی های مؤثر از تولیدات سینمای ایران از سوی بنیاد سینمایی فارابی بوده ایم دستاوردهایی کمی و کیفی. در حال حاضر با اتخاذ سیاست تعمیم حمایتها طیف وسیعی از تولیدات سینمای ایران تحت پوشش فارابی قرار دا رند بیش از چهل و پنج پروژه.

وی اشاره داشت: در بطن سیاست تعمیم حمایت رویکردهای کیفی به اصلی ترین نیازهای کشور، نظام و انقلاب مدنظر بوده است که با عنایت حق به بار نشسته اند مانند همین پروژه که امروز در سر صحنه آن توفیق حضور یافته ایم. و افزون بر این قریب ۱۶ پروژه دیگر در حیطه های موضوعی – مضمونی انقلاب، مقاومت، بیداری اسلامی و دفاع مقدس که در مراحل مختلف تولیدند. مابقی آثار نیز علی رغم برخی گفته های خالی از انصاف که می گویند غالباً آثاری عاشقانه و خنثی هستند، واجد سوژه‏های مسئولانه می باشند فی المثل قریب ۱۶ اثر در سینمای کودک و نوجوان و همین روند در سینمای اجتماعی و خانواده. البته این در حالی است که ممکن است تعدادی طرح و فیلمنامه هایی که خود را مطابق با اولویتهای مورد نیاز کشور می پندارند یا وانمود می کنند به دلیل جهت گیری های غیردقیق و گاه متضاد امکان کسب حمایت را نیافته باشند که امری کاملا طبیعی است و این خود یکی از مأموریتهای فارابی است یعنی تفکیک سره از ناسره و نگاهبانی عمیق از حریم انقلاب و رخدادهایش و نیز ارزشهای برآمده از آن.

وی در پایان گفت: اهل ظرافت می دانند که این نه تنها دست رد بر سینه آثار ارزشمند نیست که عین آن نگاهبانی و مراقبت است. در این فیلم بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، آرش دلیری و … نقش آفرینی می کنند. در این بازدید مهدی مسعود شاهی قائم مقام و سرپرست معاونت فرهنگی و حمیدرضا دیبایی معاون ارتباطات و امور رسانه‌ای، مدیرعامل بنیاد را همراهی می کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>