سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

آنونس «میهمان داریم» متاثر از موضوع صادقانه آن است/ احترام به خانواده شهدا

ayubi-mihman-darim

سازنده آنونس و تیزر «میهمان داریم» تاکید کرد موضوع صادقانه فیلم در ساخت مواد تبلیغی موثر بوده است.

سازنده آنونس و تیزر «میهمان داریم» تاکید کرد موضوع صادقانه فیلم در ساخت مواد تبلیغی موثر بوده است.

حسن ایوبی تدوینگر سینما درباره ساخت آنونس فیلم «میهمان داریم» به سوره سینما گفت: معمولا آنونسی که برای سینماها ساخته می‌شود در یک ورژن حدود ۲ و نیم دقیقه است، چون در چند سینما از آن استفاده می‌شود، اما از داخل همین آنونس سه تیزر ساختم که در ورژن‌های متفاوت و کوتاه است و با صدای ناصر طهماسب و در آستانه اکران فیلم در سینماها پخش خواهد شد.

وی درباره انتخاب ناصر طهماسب به عنوان نریتور گفت: این انتخاب پیشنهاد من بود. به این دلیل که با توجه به حال و هوای فیلم «میهمان داریم» احساس کردم که صدای لطیف و انسانی این هنرمند کارایی خوبی دارد. از طرفی هم سفارش دهندگان و صاحبان اثر از خروجی کار رضایت کامل داشتند و به نظر کار قابل قبولی از آب درآمد که می تواند روی مخاطب تاثیر بگذارد و او را به تماشای فیلم دعوت کند.

ایوبی در ادامه با اشاره به ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در ایجاد جریان تبلیغاتی و فرهنگی در بدنه جامعه گفت: اگر چه شبکه های مجازی و اجتماعی به دلیل نام و عملکرد بد و اشتباه برخی از افراد محدود و حساسیت برانگیز شده است ، اما می تواند در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی کالاهای فرهنگی نقش موثری داشته باشد و یکی از خدمات صادقانه و خالصانه این ابزارهای کاربردی ، انتشار و پخش تیزرهای مربوط به آثار و محصولات فرهنگی کشور است.

mihman-darim1

این تدوینگر سینما با بیان اینکه یکی از کارکردهای درست این ابزارهای اجتماعی در فضای مجازی در ترویج و انتشار پیام ها ، روایات ، احادیث و محصولات فرهنگی ایام محرم و عاشورای حسینی بود ادامه داد: ضمن کنترل و رفتار صحیح ، با استفاده از چنین ابزارهایی می توان بخش قابل توجهی از فرهنگ عاشورا و محرم را انتقال داد و با بهره‌برداری مثبت و فارغ از سوءتفاهم‌ها از مدیا و رسانه های اینچنین در جهت آموزش و فرهنگسازی مثبت استفاده کرد.

وی افزود: این محصولات و ابزارها برای برخی مسئولان فرهنگی ناشناخته است، ایجاد سوء تفاهم کرده و در نتیجه محدودیت بوجود می آورد ، در صورتی که مدیا در ذات پدیده بدی نیست ، بخصوص در عرصه فرهنگی که می‌توان با تشکیل گروهها به اطلاع رسانی و آگاهی دادن در مورد محصولات فرهنگی در سینما و تلویزیون و دیگر هنرها پرداخت تا مخاطب با چشمی باز یک اثر را پیگیری و نقد کند.

ایوبی درباره ساخت آنونس فیلم «میهمان داریم» گفت: برای ساخت هر آنونس اولین پیام از خود فیلم استخراج می شود که با چه ریتم و لحن و خطی باید به ساخت آنونس پرداخت. من هم باید از فیلم و فضای کلی اثر خوشم بیاید و با آن ارتباط برقرار کنم و سر ذوق بیایم تا در نهایت همان انرژی و ذوق را با آنونس منتقل کنم که این درباره فیلم «میهمان داریم» صادق است. «میهمان داریم» فارغ از هر گونه تفکر سیاسی و مذهبی گروه و دسته خاصی ساخته شده ، چون گاهی فیلم هایی که درباره جنگ ساخته می شوند ، به نیت ترویج و نزدیک شدن به یک تفکر خاص است ، اما بعضی آثار هستند که صادقانه و براساس پیشینه عوامل و سازندگان تولید می شوند و در واقع قصد ندارند اثر را دستاویزی برای رسیدن به منافع دیگر قرار دهند و همه با هر تفکری به احترام کسانی که در جنگ حضور داشته اند به تماشای آن می‌نشینند.

mihman-darim2

وی افزود: «میهمان داریم» فیلم صادقانه ای است که در هیاهوی دنیای امروز برای دقایقی ما را به فکر وامی‌دارد که در بلبشوی خاورمیانه در سایه امنیت زندگی می‌کنیم و مدیون افرادی هستیم که در جنگ حضور داشته اند. این حرف به دلیل سادگی و مردمی بودن به دل می نشیند. من هم سعی کردم این صمیمیت و صداقت را در آنونس نیز لحاظ کنم.

ایوبی درباره آنونس فیلم سینمایی «انارهای نارس» گفت: آنونس این فیلم سینمایی هم در مراحل پایانی است و مقداری از جزییات باقی مانده که بزودی به پایان خواهد رسید. در تولید این آنونس هم بدلیل شرایط خاص و سبک فیلم ، تلاش کردیم که با فضا و سبک خاصی کار کنیم و برای نریشن در حال حاضر از صدای بازیگران بهره بردیم تا در آینده ببینیم که بر همین تصمیم خواهیم ماند یا اینکه یک گوینده حرفه ای را برای کار انتخاب کنیم که این مسائل تا هفته آینده مشخص خواهد شد. در حال حاضر برای تدوین یک پروژه صحبت‌هایی انجام دادم که هنوز قطعی نیست و در حال بررسی روی فیلمنامه هستیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>