سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

«تنهایی پرهیاهو» نگاهی دیگر به دفاع مقدس/ اولین فیلم میلانی با بودجه دولتی

nik-bin

پیش‌تولید فیلم سینمایی «تنهایی پر هیاهو» به کارگردانی تهمینه میلانی آغاز شده، اما روند کار به کندی پیش می‌رود.

پیش‌تولید فیلم سینمایی «تنهایی پر هیاهو» به کارگردانی تهمینه میلانی آغاز شده، اما روند کار به کندی پیش می‌رود.

محمد نیک‌بین تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: قرار است برای اولین بار خانم میلانی فیلم خود را با هزینه بخش دولتی کلید بزند. به همین خاطر بخشی از زمان صرف مناسبات اداری می‌شود. از این نظر سرعتی که خودمان همیشه در روند تولید پی می‌گیریم را نداریم. خوشبختانه نهادهای دولتی با جدیت خواستار انجام این پروژه هستند و به محض مشخص شدن بودجه سرعت بیشتری به پیش تولید خواهیم داد. در این فیلم سینمایی بخش خصوصی دخالتی نخواهد کرد و هزینه کل فیلم بر عهده سینمای دولتی است.

وی افزود: باخانم میلانی هفته گذشته برای دومین بار به خرمشهر و آبادان سفر کردیم و به بازبینی لوکیشن پرداختیم تا بتوانیم بخشی از فیلمبرداری را در محل‌های بازمانده از جنگ جلوی دوربین ببریم و بخشی دیگر را با ساخت دکور جبران کنیم. در حال مطالعه و تحقیق هستیم تا هر جاکه امکان بود از جلوه‌های ویژه کامپیوتری کمک بگیریم. از نکات دیگری که در این سفر مد نظر داشتیم آشنایی با مسایل مطرح جامعه، آداب و عادات مردم بومی منطقه بود.

نیک‌بین گفت: یکی از تمهیدات اندیشیده شده برای این فیلم سینمایی با توجه به اقتضای داستان استفاده از بازیگران بومی خرمشهر و آبادان است. به این منظور برای تست بازیگری سفری دوباره به این مناطق خواهیم داشت. این فیلم سینمایی روایتی از هشت سال دفاع مقدس است. شروع داستان از زمان حال آغاز می‌شود و فلاش بکی به روزهای آغاز جنگ دارد. به این ترتیب بخش عمده داستان دوران جنگ را روایت می‌کند.

این تهیه‌کننده در رابطه با شرایط فروش فیلم «آتش بس ۲» که این روزها بر پرده سینماها است گفت: خوشبختانه فروش رضایت‌بخشی داشتیم و مردم هم به خوبی از فیلم استقبال کردند. هر چند هنوز زمان کافی برای ادامه نمایش فیلم باقی مانده و امیدوارم در این فرصت بتوانیم مخاطبین بیشتری داشته باشیم. به مرور شرایط توزیع در شبکه نمایش خانگی را فراهم خواهیم کرد، اما هنوز قراردادی در این زمینه منعقد نشده است.

«تنهایی پرهیاهو» درباره دختر خیاطی به همراه دوستان و خانواده‌اش در جنگ است که روز اول اشغال خرمشهر روایت می‌شود، میلانی پیش از این نیز چندین فیلمنامه در حوزه جنگ نوشته است. محمد نیک‌بین پیش از این فیلم‌های سینمایی «آتش بس»، « زن زیادی»، «سوپر استار»، « دو زن» و … را تهیه‌ کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>