سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

«خروج اضطراری» و «مرمت» در لندن/ محصولات حوزه هنری در جشنواره سویف

maremat-khorooj

دو محصول از تولیدات استانی حوزه هنری در جشنواره فیلم سویف لندن روی پرده می‌روند.

دو محصول از تولیدات استانی حوزه هنری در جشنواره فیلم سویف لندن روی پرده می‌روند.

سوره سینما- فیلم کوتاه «خروج اضطراری» به کارگردانی مهدی جعفری از محصولات حوزه هنری استان یزد به همراه انیمیشن کوتاه «مرمت» به کارگردانی محمد حدادی پور از محصولات حوزه هنری استان اصفهان در سومین جشنواره بین المللی فیلم سویف به نمایش در می‌آیند. سومین دوره این جشنواره با هدف نمایش آثار برگزیده از سرتاسر جهان به عموم مخاطبان، یکشنبه ۸ آذرماه امسال در شهر لندن برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «خروج اضطراری» تاکنون در تعداد زیادی از جشنواره های بین‌المللی به نمایش درآمده است. این فیلم در جشنواره کودک شارجه هم اکران شد و مورد توجه قرار گرفت. داستان این فیلم درباره فرار غیرمعمول کودکی از مدرسه است.

انیمیشن کوتاه «مرمت» نیز پیشتر جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را از جشنواره جهان اسلام مالزی دریافت کرده بود، داستان مجسمه ای خاکی است، مجسمه ای بسیار آسیب‌پذیر که گذر زمان به مرور او را فرسوده می‌نماید. نشانه های فرسودگی، دغدغه ای است که ذهن او را مشغول ساخته است. مجسمه در ظاهر توانی محدود دارد، اما بزرگترین توان او قدرت انتخاب است. پخش بین‌المللی این تولیدات را واحد بین الملل سازمان سینمایی سوره حوزه هنری برعهده دارد.