سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

«مردی برای تمام فصول» در فرهنگسرای رسانه روی پرده می‌رود

mardi-baraye-tamame-fosool

فیلم تحسین شده فرد زینه‌مان چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در فرهنگسرای رسانه روی پرده می‌رود.

فیلم تحسین شده فرد زینه‌مان چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در فرهنگسرای رسانه روی پرده می‌رود.

سوره سینما- مستند «اون شب که بارون اومد» سه‌شنبه در نشست پاتوق مستند و فیلم «مردی برای تمام فصول» چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نشست فیلم و گپ پس از نمایش نقد و بررسی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مستند «اون شب که بارون اومد» به کارگردانی کامران شیردل  به شرح حادثه ای می پردازدکه در سال ۱۳۴۶ در خطوط راه آهن گرگان اتفاق افتاده است.

این مستند که همچون یک کار پژوهشی مردم شناسانه ساخته شده است، با نگاهی طنزگونه نشان می دهد که چگونه چندین روایت مختلف درباره یک ماجرای ساده به وجود می آید و افراد بر اساس منافع خود در رابطه با آن به موضع گیری می پردازند. نکته مهمی که در این مستند به خوبی به نمایش گذاشته شده، پنهان بودن حقیقت است. افراد مختلف روایت های مختلفی را از شب حادثه ارائه می کنند و حقیقت نه در گفته‌های آنان بلکه در ورای گفته های آنان و در مجموع دیده ها و شنیده‌ها یافت می‌شود.

«مردی برای تمام فصول» ساخته فرد زینه‌مان زندگی سر تامس مور قاضی سرشناس سده ۱۶ میلادی را به تصویر کشیده است. این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۱۹۶۷ به دست آورد. مجموعه جلسات «پاتوق مستند» هر هفته سه‌شنبه‌ها و مجموعه جلسات «فیلم و گپ» هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۱۸ با حضور سعید قطبی‌‌زاده به صورت رایگان برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های ۳- ۲۲۸۸۸۶۸۰ تماس بگیرند.