سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره سی و سوم فیلم فجر را باید در عمل سنجید/ نظر ساداتیان درباره جشنواره امسال

2-1-2013118135846

جمال ساداتیان معتقد است ارزیابی سی و سومین جشنواره فیلم فجر را باید به گذشت زمان موکول کرد.

جمال ساداتیان معتقد است ارزیابی سی و سومین جشنواره فیلم فجر را باید به گذشت زمان موکول کرد.

ساداتیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جامه‌دران» به سوره سینما گفت: اظهار نظر درباره استقلال بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر امری تخصصی است و قطعا کسانی که امسال تصمیم به این کار گرفتند بر اساس تجارب خود و نتایج پیشین عمل کردند. در حال حاضر امکان اظهار نظر نیست چون برای اولین بار این اتفاق رخ داده و باید دید در عمل چه بازخوردی خواهد داشت که امیدوارم با نتایج رضایت بخشی همراه باشد.

این تهیه‌کننده در این باره که حضور مستقل این بخش می‌تواند عرصه رقابت را برای سایر بخش ها باز تر کند گفت: این جریان مشابه تصمیمی است که برای بخش یاس جشنواره گرفته شد. باحذف این بخش تغییری در تعداد آثار ارائه شده به جشنواره حاصل نشد و به نظر من تصمیمی منطقی بود چون بالا بردن تعداد فیلم های حاضر در بخش سودای سیمرغ یا نگاه نو کار قضاوت را سخت می‌کند.

وی افزود: در شرایط فعلی، داوری همین میزان اثر حرف و حدیث هایی به دنبال دارد که طبیعی است به خصوص درباره فیلم هایی که از نظر فیلمنامه شباهت هایی به هم دارند وقتی اثری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد عوامل فیلم دیگر را ممکن است ناراحت کند چون قضاوت در این گونه کاری بسیار دشوار است. بالا بردن تعداد فیلم ها دقت داوران را پایین می آورد و به لحاظ ارزیابی دچار مشکل می‌کند.

ساداتیان گفت: هر سال فضایی ایجاد می شود که هرکس به نوبه خود دارد بهترین کار را ارائه می‌دهد و بین این همه مدعی که قطعا همه شامل سیمرغ نخواهند شد. همیشه عده ای ناراضی باقی می مانند. به نظر من باید به داوران اعتماد کرد و قضاوت را به آنها سپرد تا بعد از جشنواره زمانی که آثار ارائه شده در معرض نمایش همگان قرار گرفت عملکردشان را بررسی کرد.

این تهیه‌کننده که امسال با فیلم سینمایی «جامه‌دران» به کارگردانی حمید قطبی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: این فیلم سینمایی در مرحله ضبط موسیقی قرار دارد و تا یک ماه دیگر با تمام شدن مراحل فنی برای اکران در جشنواره آماده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>