سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

«تابور» به موزه سینما رسید

taboor1

فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر امروز شنبه اول آذرماه در موزه سینما اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر امروز شنبه اول آذرماه در موزه سینما اکران می‌شود.

سوره سینما- مراسم دیدار با همکاران و عوامل فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی «وحید وکیلی‌‌فر»؛ منتخب جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فیلم، ساعت ۱۹ روز شنبه اول آذرماه در موزه سینما در تهران در گروه سینمای «هنر و تجربه» برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «تابور» جدیدترین اثر «وحید وکیلی‌‌فر»که در فستیوال‌ها و محافل سینمایی بین‌المللی به عنوان اولین فیلم علمی ـ تخیلی سینمای ایران شناخته شده و جوایز و افتخاراتی را نصیب خود و سینمای مستقل ایران نموده است، به دلیل زبان سینمایی و فرم متفاوتش توانسته در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش درآید و مورد توجه صاحب‌نظران و منتقدان سینما قرار گیرد و به عنوان یک فیلم متفاوت و منحصر بفرد، نقدها و تحلیل‌های مثبتی از سینماگران و منتقدان بین‌المللی و سایت‌های تخصصی و معتبری همچون؛ «هالیوود ریپورتر»، «ایندی وایر»، «پلی لیست»، «ساید اند ساوند»، «فیلم کامنت»، «فیلم میکر» و … در مورد آن نوشته شده است.

این فیلم، تاکنون حضور موفقی در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی از جمله؛ روتردام، ادینبورگ، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کلن، ریو دو ژانیرو، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل ، دبی، ساین دو نت پاریس، مومبای، ماناکی قبرس، زاگورای مراکش، «دو نت» پاریس و … داشته است.

taboor-poster

«تابور» با حضور در این جشنواره‌ها موفق به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، جایزه منتقدین بین‌المللی و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «دوویل» در فرانسه و نیز «جایزه شب» برای بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم «دو نت» پاریس در کشور فرانسه شده است.

این فیلم همچنین سال گذشته به عنوان یکی از ده فیلم برتر اکران نشده سال ۲۰۱۳ جهان از نظر سایت تخصصی «ایندی وایر» آمریکا و نیز یکی از ده فیلم برتر اکران نشده ۲۰۱۳ جهان از نظر سایت متعبر سینمایی «فیلم کالت» فرانسه انتخاب شده بود.

«تابور» که پس از فیلم «گشر» دومین اثر سینمایی «وحید وکیلی‌‌فر» محسوب می‌شود تا اواخر آذرماه امسال توسط گروه سینمای «هنر و تجربه» در سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما، سینما تک خانه هنرمندان در تهران و همچنین سینما هویزه در مشهد روی پرده خواهد رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>