سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» آغاز شد/ در راه جشنواره فجر

safi

تازه‌ترین اثر رضا صافی برای شرکت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جلوی دوربین رفت.

تازه‌ترین اثر رضا صافی برای شرکت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جلوی دوربین رفت.

رضا صافی که به تازگی برای «پینو کیو ، عامو سردار و رئیسعلی» پروانه ساخت دریافت کرده به سوره سینما گفت: جلسه ششم فیلمبرداری را پشت سر گذاشتیم و طبق برنامه فیلم را به جشنواره فجر خواهیم رساند. همانطور که پیش از این اعلام شد همه بازیگران ما از هنرمندان بومی بوشهری هستند و حتی عوامل پشت صحنه هم به غیر از صدابردار که اصلیت بوشهری دارد از این منطقه انتخاب شده‌اند.

وی افزود: فیلمنامه را من و مریم رنجبر نوشته‌ایم و در یک سال اخیر تقریبا دو بار بازنویسی شد، اما قالب اصلی خود را حفظ کرد. البته متن نهایی مورد تصویب حوزه هنری قرار گرفته است. این فیلم را ناصر عنصری تهیه می‌کند و ما تا آخر تولید منتظر و امیدواریم با توجه به شرایط مالی بتوانیم حمایت های حوزه هنری را هم داشته باشیم.

صافی گفت: حجت شورکی بازیگر قهرمان نوجوان قصه است و حسین قفلی، جوهر گلستانی، محمدحسین غریبی، مهرنوش ذوالفقاری، علی نیک فر، اصغر جوادی، احمد قربانی، گلسا موتمن در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: جلوه‌های ویژه کامپیوتری در این فیلم ذهنیت نقش اصلی داستان را به تصویر می کشد و جنگ ها و بازسازی مکان های قدیمی حتی روتوش فضاهای فعلی به شکل نوین را هم عهده دار است. ضمن اینکه استفاده از جلوه های ویژه امروزه اجتناب ناپذیر است. برای نشان دادن جزئیات فیلم و زیبایی بصری به آن نیاز داریم. همچنین فیلم را برای جشنواره ثبت نام کردیم و امیدواریم اولین رونمایی را در جشنواره فجر داشته باشیم.

«پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» برای مخاطب کودک و نوجوان است و دارای رگه های طنز است. شخصیت اول این قصه نوجوان ۱۵ ساله دبیرستانی است که در مسابقه مدرسه شرکت کرده و درباره زندگی و شخصیت رئیسعلی تحقیق می‌کند.

عوامل پشت دوربین هم عبارتند از مدیرتولید: مریم رنجبر، مدیر فیلمبرداری: سیدرضا مهیمنیان، صدابردار: مسیح سراج، طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی، جلوه های ویژه کامپیوتری: جواد رمضانی، صداگذار: آرش قاسمی، تدوین: رضا صافی.

رضا صافی فیلم سینمایی «بالابان» را در کارنامه کارگردانی خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>