سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۳ در ۳:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

انتشار دومین شماره ماهنامه «هنر و تجربه»/ نشست نقد و بررسی «یک شب»

honar-o-tajrobeh

دومین شماره ماهنامه «هنر و تجربه» با یادداشت‌ فیلم‌هایی که در این گروه اکران شده، منتشر شد.

دومین شماره ماهنامه «هنر و تجربه» با یادداشت فیلم‌هایی که در این گروه اکران شده، منتشر شد.

سوره سینما- در شماره اول آذر این ماهنامه حرف اول آن به هوشنگ گلمکانی اختصاص دارد که با بررسی مسایل یک ماهه گذشته این گروه آن را فرصتی تاریخی دانسته است. اما سعید عقیقی از دیدن دوباره فیلم «یک اتفاق ساده » سهراب شهیدثالث نوشته است . پاشنه آشیل نام مقاله ای است که سعید قطبی‌زاده درباره ضرورت توجه به انتخاب فیلمها در این گروه نوشته است.

خسرو دهقان نیز درباره شش قرن، شش سال نوشته است. گفتگوی شهرام مکری با مجید برزگر کارگردان فیلم «پرویز» در کنار نقد امیر پوریا بر این فیلم، گفتگوی اسماعیل میهن دوست با وحید وکیلی فر کارگردان فیلم «تابور» در کنار نقد رامتین شهبازی بر این فیلم، گفتگوی علی علایی با «مصطفی آل احمد» کارگردان فیلم «پوسته» و نقد محسن سیف بر این فیلم از جمله مطالب چاپ شده در این شماره است.

یادداشتی از مهرزاد دانش درباره فیلم تجربی، به همراه گفتگو با مصطفی رزاق کریمی کارگردان « خاطراتی برای تمام فصول» در کنار نقد پیروز کلانتری بر این فیلم از مطالب این شماره است. هم چنین مصطفی فخرجلالی نقد پزشکی – سینمایی بر فیلم «بیداری برای سه روز» نوشته و منتقدان برای فیلم‌های کوتاه اکران شده «از طرف آنها»،«ماه عسل» و «سوزن» نقدهایی نوشته اند. منوچهر اکبرلو تحقیقی درباره فیلمسازی با چه موضوعی ارائه داده است و نگاهی به تاریخچه سینماس مستقل آمریکا و معرفی جشنواره های تجربه گرا در اروپا از مقالات خواندنی این شماره ماهنامه ۸۲ صفحه ای است و به سردبیری کیوان کثیریان منتشر می‌شود.

نشست نقد و بررسی «یک شب»

نشست نقد و بررسی فیلم «یک شب» ساخته نیکی کریمی با حضور عوامل این فیلم، چهارشنبه ۵ آذرماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی گروه هنر و تجربه ،این مراسم ساعت ۱۸ چهارشنبه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. فیلم «یک شب» با بازی هانیه توسلی و سعید ابراهیمی‌فر از ۱۳ مهرماه در سینماهای کوروش، آزادی، موزه سینما و خانه هنرمندان اکران شده است. نیکی کریمی با «یک شب» حضور موفق بین‌المللی در جشنواره‌هایی چون تورین، تسالونیکی، کن و پالن استرینک داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>