سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

رحمانی موسیقی «آوا» را می‌سازد/ گلایه کاشف‌آذر از ورود دو فیلم به جشنواره فجر

avaa-1

یک کارگردان از نحوه حضور دو فیلم برگزیده جشنواره کودک در جشنواره فجر انتقاد کرد.

یک کارگردان از نحوه حضور دو فیلم برگزیده جشنواره کودک در جشنواره فجر انتقاد کرد.

سیامک کاشف‌آذر کارگردان سینما درباره فیلم سینمایی «آوا» به سوره سینما گفت: به تازگی درخواست حضور در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر را ارائه کردیم و امیدواریم با توجه به میزان تقاضا برای حضور در این دوره، بتوانیم با فیلم سینمایی «آوا» در جشنواره حضور پیدا کنیم.با وجود اینکه ما در دو بخش ثبت نام کردیم، حضور در دو بخش ایده‌آل من است، اما تمایل دارم در بخش سودای سیمرغ باشم تا تلاش همه عوامل کار مورد داوری قرار بگیرد.

وی در ادامه درباره تغییرات فیلم نسبت به جشنواره کودک افزود: نسبت به نسخه ای که در جشنواره کودک و نوجوان اکران شد، اصلاح اندکی صورت گرفته است. یکی از اساسی ترین اقداماتی که انجام دادیم این است که به جای موسیقی انتخابی که در جشنواره کودک برای فیلم لحاظ کرده بودیم، به تازگی ساخت موسیقی توسط هادی رحمانی آغاز شده که می‌تواند تاثیر بیشتری بر ابعاد مختلف کار داشته باشد.

کاشف آذر درباره آهنگساز فیلم سینمایی «آوا» گفت: هادی رحمانی از آهنگسازان جوان و خوشفکر کشور است که در چند دوره از جشنواره موسیقی فجر جوایزی دریافت کرده است و طبق صحبت و توافقی که با او داشتم، به تعامل و نگاه مشترک رسیدیم که در نهایت منجر به همکاری میان ما شد. امیدوارم با تکیه بر دانش و خلاقیت او حاصل کار در خور شان مخاطب باشد.

این کارگردان در خصوص شرایط جشنواره و رقابت میان فیلمسازان گفت: به هر حال تعداد متقاضی قابل توجهی برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و این شرایط رقابتی را سخت می‌کند. فکر می کنم این جنبه در میان فیلمسازان جوان بیش از گذشته تقویت شده و در نهایت این رقابت سالم و حضور آثار قابل قبول در جشنواره در حالت کلی بر کیفیت جشنواره اثر می‌گذارد.

avaa-2

وی با گلایه از برخی اقدامات مسئولان برگزاری و مدیران سینمایی گفت: با تمام احترامی که برای محمدعلی طالبی و غلامرضا رمضانی قائل هستم، اما معتقدم که راهیابی اثر این دو فیلمساز به بخش سودای سیمرغ پیش از تشکیل هیات انتخاب درست نبود و باید همه در یک سطح مورد بررسی قرار می‌گرفتند. این اقدام در حق دیگر فیلم‌ها جفاست، حتی اگر فیلم من هم به این ترتیب انتخاب می‌شد ، نمی پذیرفتم و به این شرایط معترض می‌شدم.

کاشف آذر ادامه داد: من حتم دارم که هر دو فیلم بدلیل قدرتی که داشتند در بخش اصلی پذیرفته می‌شدند، چون آثاری بودند که به حق از جشنواره جایزه دریافت کردند و خوشحال هستم که این پیشکسوتان در جشنواره فجر حضور دارند. اما مبحث اصلی این است که چنین حمایت هایی کارکرد بلند مدت ندارد و به عنوان یک آرامبخش و مسکن مقطعی، برای سینمای نحیف کودک عمل می کند. این بها دادن درست نیست و باید با بررسی و سنجش ابعاد گوناگون و مشکلات سینمای کودک به چاره و درمانی برای همیشه اندیشید.

فیلم سینمایی «آوا» به نویسندگی محسن جسور و کارگردانی سیامک کاشف آذر و با نقش آفرینی حسین یاری، بهنوش طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، کریم اکبری مبارکه، شهین تسلیمی و جمشید هاشم پور جوایزی از جمله دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و پروانه زرین بهترین فیلمنامه را از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>